Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، بنیاد حسین اف، صبح امروز با حضور در ساختمان سئول با دکتر سلطانی فر دیدار و در خصوص چگونگی راهکارهای توسعه همکاری های مشترک به بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این نشست وزیر ورزش وجوانان ضمن خیر مقدم به سفیر جمهوری اذربایجان با اشاره به اشتراکات فرهنگی مذهبی دوملت تاکید کرد کرد و گفت: ارتباط بین دو کشور در همه ابعاد رو به توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از این دوران به عنوان بهترین دوره همکاری های ایران و جمهوری اذربایجان نام برد و گفت : بی تردید تداوم این همکاری ها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی می تواند زمینه ی توسعه را افزایش دهد.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه همگرایی بسیار خوبی بین ایران و اذربایجان وجود دارد ، اظهارداشت: بی تردید هر چقدر آرامش، ثبات و امنیت میا ن دو کشور بیشتر شود، مردم منطقه نیز از این شرایط بهره مند می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های ورزشی دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به پتانسیلهای ورزشی در دو کشورمی توانیم در دو حوزه ورزش وجوانان زمینه گسترش فعالیتها را فراهم کنیم.

وزیر ورزش وجوانان در این خصوص تفاهم نامه های همکاری که میان دو کشور به امضا رسیده را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: بایستی اهتمام ویژه ای برای عملیاتی کردن مفاد آن اسناد صورت بگیرد تا از ظرفیتها به بهترین شکل بهر مند شویم .

دکتر سلطانی فر در ادامه سخنانش به اردوهای تدارکاتی تیم ملی کشورمان برای جام ملتهای اسیا که در دی ماه برگزار می شود اشاره کرد و درباره پیشنهاد سفیر جمهور ی آذربایجان توضیح داد : بازی تدارکاتی ایران وبولیوی برگزار شد و بازی یا یک تیم ونزوئلایی را در دستور کار داریم و  آمادگی داریم یک بازی تدارکاتی و دوستانه با تیم آذربایجانی داشته باشیم و فدراسیون فوتبال پیگیر خواهد بود.

همچنین وزیر ورزش وجوانان از سفیر خواست تا دعوت رسمی وی را به وزیر ورزش و جوانان آذربایجان ابلاغ کند و در ادامه گفت :امیدوارم در حاشیه این سفر بتوانیم ضمن بازدید از اماکن ورزشی ایران،راهکارهای توسعه همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار دهیم.

در بخش جوانان نیز موافیت شد تا هیاتی از جوانان فعال در حوزه های مختلف برای تعامل بیشتر میادن دو کشور مبادله شود تا در نشستهای تخصصی تبادل افکار واندیشه صورت بگیرد.

بنیاد حسین اف سفیر جمهوری اذربایجان نیز با مورد توجه قرار دادن نزدیکی سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی واجتماعی دو کشور ، به ملاقات 12 باره دو روییس جمهوری ایران و کشور متبوعش اشاره کرد و اظهارداشت : این ملاقات به تعداد 7 بار در پایتخت دو کشور انجام شده است و این نکته مبین نزدیکی دو کشور در ابعاد مختلف است .

او در ادامه سلام رسمی "ازاد رحیم اف " وزیر ورزش وجوانان جمهوری اذربایجان را به دکتر سلطانی فر ابلاغ کرد و گفت : کشورش به تمامی مفاد تفاهم نامه هایی که میان دو کشور به امضا رسیده پایبند است .

بنیاد حسین اف در ادامه به بندی از مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت : بر اساس این بند مقرر شده بود تا هیاتی از جوانان دو کشور به ایران واذربایجان سفر کنند تا در حوزه های تخصصی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند .

وی در ادامه سخنانش با طرح این موضوع که تبادل تجربیات بین جوانان استانهای مجاور ایران با جمهوری اذربایجان در شرایط بسیارخوبی قرار دارد و جوانان عضو پارک علم فناوری ارومیه و مراکز علمی اذربایجان شرقی با اکادمی علوم جمهوری اذربایجان تعامل بسیار خوبی در رشته های نانو وفناوری های علمی دارند .

سفیر جمهوری اذربایجان درایران بااشاره به توسعه ورزش و نتایج خوبی که ایران در رشته های مختلف و رویدادهای مهم کسب کرده اظهارداشت : در تکواندو ، کشتی ، تکواندو ، جودو و... با برگزاری اردوهای مشترک می توان به تبادل تجربه پرداخت .

وی در ادامه از پیشنهاد وزیر برای برگزاری بازی دوستانه و اردوهای مشترک استقبال کرد و گفت : در این ارتباط قطعا پیام جنابعالی به وزیر ورزش و جوانان کشورم اعلام خواهد شد .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی جودو فدراسیون فوتبال ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید