Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجید خدابخش در نشست کارگروه ارتقاء وضع فرهنگی، اجتماعی  و سلامت منطقه حاشیه‌ نشین استان گفت : هم اکنون بیش از 700هزار نفر در مناطق حاشیه شهرها سکونت دارند و برای باز آفرینی پایدار این مناطق بیش از 14هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که باید از سال آینده در قانون بودجه استان پیش بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مناطق در طول سال ها دچار فقر و آسیب‌ های اجتماعی شده‌است و اگرچه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌ها و نهادها به وظایف خود عمل می کنند اما وظیفه متولیان این است که  مرهمی بر روی زخم در حوزه و ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی باشند.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:  بگیر و ببند تنها چاره کار نیست و  باید با اجرای نرم‌افزارهای فرهنگی از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.
خدابخش با اشاره  به اینکه  آسیب‌پذیری  مناطق حاشیه‌نشین بیشتر از مناطق دیگر است ادامه داد :  باید خدماتی همچون مدرسه، خانه بهداشت و حتی کتابخانه در این مناطق پیش بینی  شود و به‌ نوعی ساکنان این مناطق از خدمات دولتی بهره‌مند شده و در آسایش باشند.
خدابخش برضرورت توجه بیش از پیش به اشتغال  مردم مناطق محروم تاکید کرد و گفت:  در این زمینه باید در کنار طرح‌های مورد نظر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌های توانمندسازی، افزایش مهارت  و ارائه تسهیلات ارزان‌ قیمت اجرا شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برنامه ریزی حاشیه نشین فقر اجتماع استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم