Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اردن امروز یکشنبه پایان بهره برداری از اراضی اردنی الباقوره و الغمر که به دنبال توافق صلح میان طرفین در سال ۱۹۹۴ رخ داده بود را به اطلاع تل آویو رساند.

وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای فرمان عبدالله دوم پادشاه اردن، وزارت خارجه اردن امروز به وزارت خارجه اسرائیل تصمیم اردن برای پایان دادن به الحاقیه های مربوط به مناطق الباقوره و الغمر در معاهده صلح را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: دو یادداشت در زمینه پایان الحاقیه ها به اسرائیل بر اساس الحاقیه های شماره ۱(ب) و ۱(ج) که به مدت ۲۵ سال از تاریخ معاهده صلح اردنی-اسرائیل قابل اجرایی است و اینکه اگر هر کدام از طرفین اقدامی برای پایان دادن به آن به عمل نیاورند این به صورت اتوماتیک وار تمدید خواهد شد، تحویل داده شد.

شایان ذکر است که عبدالله دوم پادشاه اردن پایان الحاقیه های مربوط به الباقوره و الغمر در توافق صلح با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

عبدالله دوم در جریان نشست با شخصیت های سیاسی در کاخ الحسینیه اعلام کرد: اردن تصمیم به پایان الحاقیه هایی که به اسرائیل اجازه استفاده از اراضی الباقوره و الغمر را می داد، گرفته است. امروز این تصمیم به اسرائیل ابلاغ شد. الباقوره و الغمر اراضی اردنی است و اردنی هم باقی می ماند. ما حاکمیت کامل خود را  بر اراضی مان اعمال می کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع الباقوره و الغمر از مدتها قبل در راس اولویت های ما قرار داشت. اولویت ما در شرایط دشوار منطقه ای حمایت از منافعمان و هر آنچه به نفع اردن و اردنی هاست.

کد خبر 4437059

منبع: مهر

کلیدواژه: اردن اسرائیل اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ایران فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد

وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند