Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@14:32:11 GMT

فرار میکروب ها با ترفندهای استریل کردن مسواک

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۱۲۰۸

فرار میکروب ها با ترفندهای استریل کردن مسواک

رکنا: این روش ها باعث می شود مسواک تان همیشه تمیز بماند.

شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد که مسواکتان می تواند بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها و میکروب ها باشد. متخصصان بهداشت و دهان دندان می گویند:آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که چرا با وجودی که بهداشت دهان و دندانهایتان را به خوبی رعایت می کنید ولی باز هم با مشکلاتی چون خونریزی لثه، دردناک و حساس بودن دندانها و یا بوی بد دهان مواجه هستید؟ پاسخ این سوال و مشکلاتی از این دست به احتمال زیاد در قفسه ای است که مسواک خود را در آنجا نگهداری می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هیمن مسواک شما بسیاری از میکروبها و باکتری های آلوده وارد بدنتان می شوند پس سعی کنید همیشه قبل از مسواک زدن آن را استریل کنید.

مسواک ها محیط مناسی برای رشد و پرورش باکتری ها هستند. محققان دانشگاه منچستر در مطالعه ای متوجه شدند که اکثر مسواک ها حاوی 100 میلیون میکروب هستند که درصد بالایی از آنها باکتری های بالقوه خطرناک مانند «ایی.کولی» هستند.

دکتر «ران کاتلر» متخصص میکروبیولوژی از دانشگاه «کویین مری» در لندن توصیه می کند که مسواک ها را باید چند روزی یک بار با آب جوش شست یا هر هفته مسواک اعضای خانواده را در ماشین ظرفشویی گذاشت و شست. بررسی ها نشان می دهند، ضد عفونی مسواک می تواند از طریق قرار دادن آنها در محلول آب جوش و نمک انجام شود.

پزشکان اعتقاد دارند پس از بهبودی از بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی در بدن نوعی آنتی بادی تولید می شود که حتی در صورت تماس موهای قلم مسواک با سطح زبان سیستم ایمنی به کمک این آنتی بادی قادر به محافظت از بدن و جلوگیری از ابتلای مجدد فرد به بیماری خواهد بود.

پزشکان ضد عفونی مرتب مسواک ها و تعویض دوره ای مسواک و انتخاب نوع نرم یا زبر مسواک متناسب با نوع دندان ها و حساسیت لثه ها را به افراد توصیه می کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این فراری مخوف را می شناسید ؟! / مخفیگاهش کجاست؟! +عکس بدون پوشش پسرتهرانی با دیدن فیلم خشن در سینما مردی را به سبک آن سلاخی کرد! + عکس عصبانیت ترامپ از دامادش در ماجرای جمال خاشقجی ثبت رکورد گران ترین فوتبالی توسط یک ایرانی مرد تهرانی در پرشیای آتشین زنده زنده سوخت! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دامادم در دوران عقد زیاد خانه ما می آمد و همین باعث شد که شوهرم به همه چیز شک کند! خارج کردن 120 کرم 25 سانتی از معده یک زن + عکس های باورنکردنی جزئیات دستگیر 6 مرد زن نما در مسیر اربعین / یک دوجنسه همراه آنان بود! + فیلم گرفتن اثر انگشت از جسد مرد مرده تجاوز به دختر 12 ساله داخل یک خودرو در کوچه خلوت +عکس دختر 14 ساله آبادانی در راه پله خانه شان با روسری خود را دار زد این دختر یک شبه دید بی آبرو شده است! / دست پنهان کیست؟! روند 14 ساله آتش سوزی مرگبار مسجد ارگ / هنوز نتیجه مشخص نیست! وحشت دختران دانش آموز از 5 مرد شوم / در سمیرم رخ داد پیدا شدن جسد مرد گمشده در کوهستان! / راز مخوف چیست؟! جزییات ماجرای 2 شهید بخاطر نپوشیدن جلیقه ضدگلوله!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه دندان سرماخوردگی رشد دکتر اعضای خانواده آب بستری مسواک استریل کردن ایران عکس فیلم دختر قتل مرد ایرانی جوان زندگی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حمزه‌لو در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

حمزه‌لو با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه بر اساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

حمزه‌لو افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تأمین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان