Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصورغلامی روز یکشنبه در نشست تعاملی ساختارهای پژوهشی و فناوری کشور با شبکه علمی و فناوری نیروی انتظامی با بیان این مطلب افزود: زمینه های همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رویکرد علمی در بخش های مختلف مدیریت کشور به خصوص در بخش کنترل سیستم های نیروی انتظامی باعث خرسندی است، اظهار داشت: دانشگاه ها به معنای عام، بسترهای تربیت نیروی انسانی و توسعه دانش و فناوری هستند و سوابق تحصیل دانشگاهی می تواند بستر مدیریت بهتر را فراهم آورده است.

وزیر علوم با اشاره به راه یافتن رویکرد علمی در انجام امور نهادها و سازمان های اجرایی کشور گفت: با تحلیل عملکرد یک ساله نیروی انتظامی که ارائه شد، رویکرد عملکرد علمی در آن به خوبی مشهود است و آثار آن در جامعه مشاهده می شود.

غلامی با بیان اینکه یک فاصله ارتباطی بین بخش های دانشگاهی و پژوهشی با دستگاه های اجرایی کشور وجود دارد، اظهار داشت: دانشگاه های ما به دلیل ظرفیت های علمی برتر، توان علمی بسیار بالایی دارند و تجربه نشان داده که پژوهش های مشتری محور که انجام آن به محققان دانشگاهی محول می شود، بسیار دقیق، به موقع و ارزان صورت می گیرد و ما باید در کم کردن این فاصله جهت هم افزایی بیشتر در انجام امور برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: در دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی، صنایع دفاع و برخی دیگر از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برای انجام امور تحقیقاتی شان به سراغ محققان و استادان دانشگاه آمده اند، بنا بر گفته سازمان های شفارش دهنده، کار با دقت بالایی انجام یافته است.

وزیر علوم با بیان اینکه بعضاً دستگاه های اجرایی مراکز پژوهشی دارند، افزود: حضور اعضای هیات علمی و محققان دانشگاهی در کنار این مراکز باعث هم افزایی بیشتر علمی می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور بر اساس وظیفه ذاتی در تربیت نیروی انسانی و حل معضلات کشور فعالیت می کنند، گفت: ماموریت گرا کردن دانشگاه ها نیز یکی از کارهای مهمی است که صورت می پذیرد و این مراکز علمی با توجه به ماموریت خود باید در تحلیل مسائل جامعه شرکت داشته و با ظرفیت های جدید به نوعی بازوی همکار دستگاه های اجرایی باشند.

غلامی اظهار امیدواری کرد: دستگاه های اجرایی به محققان دانشگاهی اعتماد بیشتری داشته باشند و سفارش های خود را به مراکز دانشگاهی بدهند زیرا این روش همان دستاوردی را به دنبال خواهد داشت که مورد نظر دستگاه اجرایی سفارش دهنده است.

در این نشست فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس فتا، رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز حضور داشتند.

غلامی همچنین از نمایشگاه طرح های تحولی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا بازدید کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر علوم همکاری دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است، دانش آموختگان ما این افتخار را رقم زدند و مردم قدردان جامعه فرهیخته دانشگاهی هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مراسم سی و یکمین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پزوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار شد با تبریک روز معلم یاد و گرامی داشت یاد شهدا و شهید مطهری و با تبریک به اساتید نمونه کشوری افزود: امکان ندارد کسی به توفیقاتی دست یابد بدون همراهی خانواده خود.

زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، افزود: برای همین جامعه دانشگاهی فرهنگ جدید خلق می‌کند، با پیشرفت علوم در عرصه‌های مختلف علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدید خلق می‌کند. شما اساتید فرهنگساز و امید آفرین هستید. از این باب باید برگزای این‌مراسم با جدیت پیگیری شود.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هرجا باشند آنجا قیمت می‌یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه، زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.

زلفی گل ادامه داد: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمند نیز داریم که امیدواریم سالهای آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته‌های خود سرآمد هستند.

وی اظهار داشت: انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است در واقع می‌خواهیم شاخص افراد مرجع را به نمایش بگذاریم. اساتید نمونه مرجع علمی کشور هستند.

وی ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در راس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است یعنی وعده صادق، در سطح بین المللی نشان‌ مرجعیت کشور ما است. مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از پنج اولویت است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است، دانش آموختگان ما این افتخار را رقم زدند و مردم قدردان جامعه فرهیخته دانشگاهی هستند.

وزیر علوم خطاب به اساتید نمونه کشوری افزود: شما در عرصه شاگرد پروری هم‌ نمونه هستید به همین دلیل مرجعیت علمی برای ما مهم است و در قوانین وزارت علوم سعی شده برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه داشته باشیم و از ظرفیت برنامه هفتم خوب استفاده کرده‌ایم. منتظریم ابلاغ شود و به تصویب هیات وزیران برسانیم.

وزیر علوم گفت: در برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خوبی دیده شده است که می توان به دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی ملی و بین المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش اشاره کرد که برای اینها اعتبارت پیش بینی شده است. در برنامه هفتم آمده که 15 درصد اعتبارات برای پژوهش و 5 درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: امروز دنیا به این‌نتیجه رسیده و دنبال جنگ ارزان است، کشورگشایی مشروع از طریق علم مقدور است. بهترین سربازان کشور گشای ایران دانشگاهیان هستند. جامعه دانشگاهی هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گزاری برای آینده است.

وزیر علوم با تقاضا از اساتید گفت: تمام تلاش خود را بکنید تا نسل توانمندتر به جامعه تحویل دهید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس