Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های کارشناسی شده و موثر که منجر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر استان شود، حمایت می‌شود.

به گزارش ایلنا، ناصر نبی‌زاده در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی ادارات شهرستان‌های تابعه با تاکید بر اینکه جنس کار فرهنگ بسیار متفاوت با دیگر حوزه‌هاست، از ترسیم سند چشم‌انداز چهار ساله فرهنگ و هنر استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از همه ابزارها در ارتقای فرهنگ و هنر استان استفاده شود، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، دینی و قرآنی همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است. باید ظرفیت‌های جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد کنیم.

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی افزود: انتظار من از شهرستان‌های استان این است که با تعامل و همفکری با مجموعه این اداره کل به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت کنیم تا بستری حرفه‌ای‌تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوجود آید، این حاصل نخواهد شد مگر با برنامه‌ریزی و مشورت که باید به‌طور مستمر انجام گیرد.

نبی‌زاده بیان کرد: تهیه برنامه جامع به‌منظور پیگیری مطالبات و افزایش همکاری با سایر نهادهای دولتی به منظور افزایش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ارزشمند است. در دوران کاری در مجموعه اداری خود باید قدر فرصت به وجود آمده در راستای خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم را بدانیم، وظیفه‌شناس باشیم و به اموری که به ما واگذار شده به نحو احسن عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به کلان پروژه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی وابسته به این اداره کل استان مکمل همدیگر هستند و در برگزاری باشکوه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید همکاری‌های همه‌جانبه داشته باشند. شورای‌ فرهنگ‌ عمومی از جایگاه ویژه و حساسی برخوردار است چراکه این شورا مباحث فرهنگی کلان جامعه را رصد و بررسی می‌کند.

نبی‌زاده گفت: اصلاح فرهنگ عمومی اگر محقق نشود اهداف نظام اسلامی تحقق نخواهد یافت، پس باید صاحب‌نظران و اصحاب فکر و اندیشه درباره مشکلات و فرهنگ‌های غلط و آسیب‌ها را در هر منطقه شناسایی و دنبال آن چاره‌اندیشی کنند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با آن بخش از فرهنگ عامه مردم براساس قانون سر و کار دارد چراکه این شورا ناظر بر رفتار عمومی مردم است و چون نمی‌تواند یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در مناطق را داشته باشد، لذا شورا باید در هر منطقه براساس اولویت‌ها و ویژگی‌های خاص همان منطقه شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر تشکیل به موقع جلسات شورای فرهنگ عمومی، خواستار توجه جدی مسئولان عضو این شورا شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی زمانی موفق است که مصوبات آن درون جامعه قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: تمامی شوراهای فرهنگ عمومی باید دارای شورای علمی و مشورتی باشند چراکه با بارش فکری توسط صاحب‌نظران و صاحبان اندیشه موضوع و مشکلات استان و شهرستان بهتر رفع می‌شود.

در این نشست هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه گزارشی از برنامه‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری شهرستان ها را به لحاظ زیرساختی و اعتباری بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و هنر قانون نظام اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده "تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی" که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

گفتنی است، خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهاد‌های مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع‌های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است