Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان بی سی نیوز، دیک دوربین، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا از ایالت ایلینوی، امروز (یکشنبه) از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، خواست به دلیل اینکه رژیم سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان -ولیعهد سعودی- در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه دست داشته است، سفیر این کشور در واشنگتن را اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین رژیم سعودی را پس از اذعان این رژیم به اینکه خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست، دوم اکتبر سال جاری میلادی ( دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است، مورد نکوهش قرار داد. در ادامه گزارش ان بی سی نیوز آمده است از زمان ناپدید شدن خاشقجی، عربستان سعودی سناریوهای زیادی را در این باره مطرح کرده است. سران سعودی در ابتدا منکر داشتن هرگونه اطلاعی از سرنوشت خاشقجی بودند و حتی ادعا می کردند این روزنامه نگار عربستانی پس از خارج شدن از کنسولگری این کشور در استانبول ناپدید شده است. ریاض بامداد روز گذشته (شنبه)، سرانجام با اذعان به کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، مدعی شد او بر اثر دعوایی که داخل این ساختمان روی داده به قتل رسیده است.

دوربین در واکنش به این داستان سرایی سعودی ها گفت: ترامپ تنها شخص بر روی کره زمین –خارج از پادشاهی سعودی– است که به نظر می آید تازه ترین داستان سعودی ها را درباره خاشقجی پذیرفته است.

این سناتور آمریکایی افزود: کاری که باید انجام دهیم و باید صبح اول وقت آن را انجام دهیم این است که تا زمان تکمیل شدن تحقیقات بی‌طرف درباره این آدم ربایی، قتل و خدا می داند چه اتفاقات دیگری، به طور رسمی سفیر سعودی را از خاک آمریکا اخراج کنیم.

دوربین همچنین اذعان کرد: در جای جای پرونده قتل خاشقجی، رد پای محمد بن سلمان دیده می شود.

خالد بن سلمان، برادر کوچکتر محمد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن است. او چند روز پیش به بهانه استقبال از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به ریاض بازگشت. هنوز مشخص نیست که خالد بن سلمان چه زمانی قصد بازگشت به آمریکا را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا عربستان ترکیه دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین