Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@22:44:56 GMT

محمد علی افشانی مکلف به استعفا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۴۹۳۲

محمد علی افشانی مکلف به استعفا شد

به گزارش دفتر رئیس شورای عالی استان‌ها معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها اعلام کرد که شهرداران کلانشهر‌های کشور مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستند.

حسین میرمحمد صادقی در نامه خود خطاب رئیس شورای عالی استان‌ها آورده است: شهردار تهران مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است و انتخاب یک نفر بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار تهران توسط شورای شهر ممنوع بوده و شهردار فعلی نیز ملزم به استعفا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه تصریح شده است عبارت "بکارگیری بازنشستگان" شامل تمامی مصادیق آن از جمله: استخدام، انتصاب و انتخاب است و دربرگیرنده هر نوع همکاری از استخدام رسمی، قراردادی، خرید خدمت و سایر انواع همکاری است و تفاوت در ساز و کار انتخاب شهردار و واگذاری اختیار آن به شورای اسلامی شهر نمی‌تواند مجوزی برای استثنا بودن شهردار از حکم ممنوعیت قانون تلقی شود.

پیش از این دیوان محاسبات به شورای شهر اعلام کرده بود که شهردار نیز جز ۲۰ قانون منع بکارگیری بازنشستگان است.

شورای شهر تهران برای تصمیم‌گیری در این مورد منتظر نظر کتبی اداره کل حقوقی ریاست جمهوری نیز هست.

محمدعلی افشانی شهردار تهران نیز در واکنش به اظهار نظر‌های مختلف در خصوص اعمال قانون عدم بکارگیری بازنشستگان در شهردار تهران گفته بود: مبنای تصمیم‌گیری پاسخی است که مجلس شورای اسلامی می‌دهد. در حال حاضر دیوان محاسبات یک نظر دارد، شورای شهر تهران یک نظر دارد، اما آنچه که نهایتا مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود، نظر مجلس شورای اسلامی است. قطعا مجلس شورای اسلامی در پاسخ استفساریه، هر جوابی که بدهد همان ملاک عمل خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: منع بکارگیری بازنشستگان محمد علی افشانی شهرداری تهران افشانی مجلس شورای اسلامی مرتضی الویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راند دوم
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران