Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر با همین سرعت که در سه سال و نیم اخیر چاههای غیرمجاز مسدود شده اند، بقیه چاههای غیرمجاز نیز مسدود شوند، حداقل ۲۷ سال طول می کشد تا جلوی برداشت های غیرمجازی که فقط توسط چاههای غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی کشور صورت می گیرد را بگیریم. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ اقتصادی نفت و انرژی نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو، "از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال 1394 تا نیمه اول سال جاری، در مجموع 44 هزار و 572 حلقه چاه غیرمجاز با حجمی معادل 2 میلیارد و 257 میلیون مترمکعب مسدود شده است" به عبارتی در سه سال و نیم گذشته، هر سال قریب به 12 هزار و 735 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین اعلام مسئولان مربوطه، حداقل 350 هزار حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف کشور داریم. اگر با همین سرعت که در سه سال و نیم اخیر چاههای غیرمجاز مسدود شده اند، بقیه چاههای غیرمجاز نیز مسدود شوند، حداقل 27 سال طول می کشد تا جلوی برداشت های غیرمجازی که فقط توسط چاههای غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی کشور صورت می گیرد را بگیریم.

بیشتر بخوانید
عقب‌ماندگی فاحش مهمترین طرح آبی ایران / کُندی عجیب در برخورد با چاههای غیرمجاز

زمان 27 ساله برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز چاههای غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی در صورتی است که فرض کنیم از امروز تا 27 سال آینده هیچ چاه غیرمجازی حفر نمی شود و نظارت در این بخش آنقدر قوی خواهد بود که از حفر چاههای غیرمجاز جدید جلوگیری شود.

سوال اصلی اینجاست که اگر دولت برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از چاههای غیرمجاز 27 سال زمان صرف کند، منابع آب زیرزمینی باقی خواهد ماند که بخواهیم به صورت مجاز و مدیریت شده، آنرا برداشت کنیم؟

انتهای پیام/

R32317/P1010113/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...

محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ. پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است