Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس، آلمان و فرانسه سه قدرت بزرگ اروپایی خواستار پاسخگویی در زمینه قتل خاشقجی عربستان شدند و اعلام کردند که توضیحات عربستان در این زمینه غیرقابل پذیرش است. 
به گزارش صدای ایران، لندن، پاریس و برلین روز یکشنبه با «غیر قابل پذیرش» توصیف کردن اطلاعات ارائه شدن در خصوص مرگ جمال خاشقجی از عربستان خواستند هر چه سریعتر توضیحات و روشنگری های بیشتری در این زمینه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه مشترکی که از سوی سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان منتشر شده آمده است برغم توضیحاتی که در خصوص نتیجه گیری های مقدماتی در باره این پرونده ارائه شده هنوز هیچ دلیل موجهی برای این قتل مطرح نشده و فرضیه های اشاره شده در تحقیقات کشور عربستان باید هر چه سریعتر با توضیحات و روشنگری های بیشتر تکمیل و برای معتبر شدن با فکت های قابل قبول همراه شود.
سه قدرت اروپایی در این بیانیه ضمن محکوم کردن هرگونه تهدید، حمله و قتل روزنامه نگاران در «هر شرایطی» بر ضرورت انجام فوری تلاش های بیشتر و لازم برای روشن شدن حقیقت ماجرا به گونه ای «کامل، شفاف و معتبر» تاکید کردند.
از سوی دیگر همزمان با انتشار این بیانیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه تاکید کرد تا زمانی که ماجرای قتل جمال خاشقجی به طور کامل روشن و حقایق این پرونده برملا نشود کشورش فروش سلاح به عربستان را متوقف خواهد کرد.
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز اندکی قبل در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرده بود که تا مشخص شدن نتایج بررسی‌ها در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان باید فروش سلاح به این کشور متوقف شود.
به نشوته یورونیوز، بد گمانی و تردید کشورهای غربی و قدرت های اروپایی نسبت به روایت مطرح شده از سوی مقامات عربستان در خصوص قتل روزنامه نگار منتقد ریاض در حالی ابعاد گسترده تری پیدا می کند که مسئولان کشور ترکیه با ترکیه بر روایت خود از این ماجرا اعلام کرده اند جمال خاشقجی توسط یک تیم پانزده نفره از ماموران عربستانی شکنجه و به قتل رسیده است.
برخی رسانه های ترکیه حتی این فرضیه را مطرح کرده اند که جسد جمال خاشقجی پس از قتل مثله و به بیرون از ساختمان کنسولگری منتقل شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قتل خاشقجی عربستان فرانسه آلمان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!

فارس نوشت: صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

دیگر خبرها

  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • ادعای داغ در آلمان؛ ژوزه مورینیو آماده پذیرش پیشنهاد بایرن مونیخ!
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • کرگر: بازی جمال موسیالا را بیشتر از جود بلینگام دوست دارم
  • توضیحات وزیر کشور درباره نیکا شاکرمی
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • توضیحات وحیدی درباره طرح تقسیم استان تهران