Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: اعتبار امسال این اداره برای طرح های اشتغال مددجویان هشت میلیارد و 400 میلیون ریال است و تسهیلات 24 طرح به بانک های عامل ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرشاد پور افقی عصر یکشنبه در نشست خبری در اداره بهزیستی آستارا افزود: با صرف کل اعتبار در قالب تسهیلات بانکی، برای حدود 30 مددجو شغل ایجاد خواهد شد و بالاترین سطح وام کم بهره برای اشتغال خانگی 50 میلیون و برای کسب و کار خرد 200 میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: گلیم بافی، خیاطی و پرورش طیور از مشاغل خانگی و آرایشگری، تاسیسات برق صنعتی، مکانیک و رایانه از مشاغل کسب و کار خرد است و تامین شغل و درآمد برای مددجویان از اولویت های اداره بهزیستی است.
وی اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات، توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی مددجویان از وظایف امور اجتماعی بهزیستی است و باید با آموزش های فنی، حمایت های مالی و تسهیلات بانکی به آنها جامه عمل پوشانده شود.
پور افقی یادآور شد: سال گذشته اداره بهزیستی آستارا با اشتغالزایی برای 85 مددجو با 11 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، بعد از شهرستان انزلی رتبه دوم اشتغال مددجویان را در استان گیلان کسب کرده بود.
او ادامه داد: امسال یک هزار و 241 کودک در طرح های سنجش بینایی و شنوایی شرکت کردند و طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش ساله در مجتمع غیر دولتی بهزیستی، 54 مدرسه، 11 مهدکودک و 24 مرکز و خانه بهداشت با مشارکت اداره های آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست.
رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: سه کمپ ترک اعتیاد در آستارا فعال است و 263 نفر در آنها دوره ترک اعتیاد را سپری کرده اند و متاسفانه حدود 80 درصد معتادان، بعد از دوره مراقبت دوباره مواد مصرف می کنند و از نظر روانشناسی، دوره های آموزش جلوگیری از اعتیاد مجدد ضروری است.
پور افقی افزود: مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی آستارا از بهمن ماه سال 95 در این اداره راه اندازی و بعد به صورت شبانه روزی دایر شد اما به دلیل نبود فضای مناسب نگهداری افراد، آسیب دیدگان به مرکز فوریت های اجتماعی تالش منتقل می شوند.
وی بیان کرد: عوامل این مرکز امسال به یک هزار و 73 درخواست تلفنی و حضوری مردم در حوزه های خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری رسیدگی کرده اند و نبود مرکز مداخله در بحران برای نگهداری افراد آسیب دیده و نبود روانپزشک، از مشکلات آن مرکز است.
رئیس اداره بهزیستی آستارا ادامه داد: مرکز فوریت های اجتماعی آستارا 10نیروی انسانی دارد و شهروندان می توانند مصادیق کودک آزاری، خودکشی و همسر آزاری را با تلفن 123 گزارش کنند تا خاطیان، شناسایی و برای مشاوره و درمان به مرکز منتقل شوند.
بندر آستارا با 91 هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اشتغالزايي مددجويان بهزيستي آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند