Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا میعاد  جراح پا و مچ‌پا در بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران در ارتباط با شایع‌ترین بیماری‌های پا و مچ پا که سبب مراجعه به پزشک ارتوپدی می‌شود، اظهار کرد: انحراف انگشت شصت یکی از این بیماری‌هاست که به دو علت وراثت و یا استفاده از کفش بد و نامناسب بروز می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جراحی این مشکل سخت نیست و اگر به موقع تشخیص و درمان شود نتایج موفقی داشته و بر روی سایر انگشتان اثر نمی‌گذارد و آرتروز را نیز سبب نمی‌شود.

مشکلات غیر تروماتیک

این متخصص ارتوپدی عنوان کرد:‌ این مشکل در هر سنی ممکن است به وقوع بپیوندد و به طور کلی در زنان شایع‌تر بوده و از 10 تا 85 سالگی قابل عمل جراحی است، همچنین افراد باید توجه کنند که استفاده از کفش مناسب و استاندارد را که دارای حداکثر 2 سانتی‌متر پاشنه بوده و قسمت جلویی کفش پهن و به طور کلی کفش راحت باشد را مدنظر قرار دهند.

این جراح پا و مچ‌پا گفت:‌ انحراف سایر انگشت‌های پا و صافی کف پا از دیگر مشکلات غیر تروماتیک به شمار می‌رود که صافی پا انواع مختلفی داشته و اگر معاینه و تشخیص دقیق باشد، درمان به خوبی انجام می‌گیرد و به طور کلی اگر جراحی در سن 8 تا 14 سالگی صورت گیرد نتیجه موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در مورد آرتروز مفصل مچ پا گفت: این بیماری نیاز به عمل جراحی دارد و از بیماری‌های شایع مچ پا به شمار می‌رود، همچنین ایجاد استخوان اضافه کنار داخلی پا و زیر قوزک از دیگر مشکلات شایع است که اگر به درمان کفی و استفاده از کفش مناسب جواب نداد توصیه به عمل جراحی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم) تفاوت اگزما و قارچ پوستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)