Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد طول مدت تنفس‌های غیرعادی در طول خواب عامل پیش بینی کننده بهتری برای احتمال خطر مرگ در زنان و مردان است.

به گزارش خبرنگار مهر، «آپنه خواب انسدادی»، توقف موقت نفس کشیدن در طول مدت خواب است. دکتر «متیو باتلر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج برخلاف حالت عادی به نظر می‌رسند چرا که دوره‌های کوتاه‌تر نفس کشیدن‌های مختل شده نشان دهنده آستانه تحریک پایین است که با انقطاع خواب، افزایش حالت سمپاتیک و ریسک بالاتر فشارخون بالا مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شرکت کنندگان در این تحقیق جدید مبتلا به آپنه‌ها و هیپوپنه‌های کوتاه بود و در طول یک دهه تحت نظر بودن، در معرض ریسک بالاتر مرگ قرار داشتند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند «اندوکس آپنه-هیپوپنه»، متداول‌ترین شاخص مورد استفاده در مورد شدت آپنه خواب، با مرگ و میر و بیماری قلبی مرتبط است.

در این مطالعه، گزارشات ۵۷۱۲ فرد با میانگین سنی ۶۳ سال مورد بررسی قرار گرفت. تعداد زنان و مردان شرکت کننده تقریبا برابر بود و به مدت بالغ بر ۱۱ سال تحت نظر بودند.

مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگان دارای کوتاه‌ترین طول مدت نفس کشیدن ۳۱ درصد بیشتر در معرض مرگ قرار دارند.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند مسئله آپنه خواب عارضه‌ای به شدت ارثی است و در زنان شیوع بیشتری دارد.

در همین زمینه: افزایش اختلالات خواب در کودکان انگلیسی ارتباط اختلال خواب با تغییرات مغز مرتبط با زوال عقل اختلالات خواب موجب بروز بیش فعالی می‌شود یافته‌های جدید محققان برای درمان اختلالات خواب آلودگی هوا موجب اختلال خواب می‌شود تکنولوژی عامل بروز اختلالات خواب در کودکان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟

ایتنا - نوشیدن قهوه برای بسیاری از مردم یک روتین روزانه است اما مطالعات نشان می‌دهند حتی مقادیر کمی از قهوه می‌تواند باعث اضطراب و تپش قلب و بی‌خوابی شود. اما چگونه می‌توان جلوی این عوارض را گرفت؟
کارشناسان می گویند واکنش های متفاوت افراد به قهوه ریشه در DNA آنها دارد. کافئین می‌تواند  بسته به سرعت متابولیسم آن در کبد بین ۱.۵ تا ۹ ساعت در بدن باقی بماند.

دانشمندان دریافته‌اند ژنی به نام CYP1A2 در کنترل سرعت متابولیسم کافئین در کبد نقش دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که این ژن را ندارند، ممکن است پس از نوشیدن قهوه دچار افزایش فشار خون شوند.

کافئین با تغییر جریان برخی ترکیبات شیمیایی به مغز باعث بیدار ماندن می شود. برای خوابیدن، بدن ماده ای به نام آدنوزین تولید می کند که باعث خواب آلودگی می شود.

کافئین از جذب آدنوزین در مغز جلوگیری می‌کند و همین امر موجب بیخوابی می‌گردد.

برای مقابله با اثرات ناخواسته کافئین، دانشمندان توصیه می کنند به ازای هر فنجان قهوه، حدود یک لیوان آب بنوشید.

همچنین انجام ۲۰ دقیقه ورزش سریع مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، احتمالا به این دلیل که ورزش، متابولیسم کافئین در بدن را سرعت می بخشد.

دیگر خبرها

  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد