Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد طول مدت تنفس‌های غیرعادی در طول خواب عامل پیش بینی کننده بهتری برای احتمال خطر مرگ در زنان و مردان است.

به گزارش خبرنگار مهر، «آپنه خواب انسدادی»، توقف موقت نفس کشیدن در طول مدت خواب است. دکتر «متیو باتلر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج برخلاف حالت عادی به نظر می‌رسند چرا که دوره‌های کوتاه‌تر نفس کشیدن‌های مختل شده نشان دهنده آستانه تحریک پایین است که با انقطاع خواب، افزایش حالت سمپاتیک و ریسک بالاتر فشارخون بالا مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شرکت کنندگان در این تحقیق جدید مبتلا به آپنه‌ها و هیپوپنه‌های کوتاه بود و در طول یک دهه تحت نظر بودن، در معرض ریسک بالاتر مرگ قرار داشتند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند «اندوکس آپنه-هیپوپنه»، متداول‌ترین شاخص مورد استفاده در مورد شدت آپنه خواب، با مرگ و میر و بیماری قلبی مرتبط است.

در این مطالعه، گزارشات ۵۷۱۲ فرد با میانگین سنی ۶۳ سال مورد بررسی قرار گرفت. تعداد زنان و مردان شرکت کننده تقریبا برابر بود و به مدت بالغ بر ۱۱ سال تحت نظر بودند.

مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگان دارای کوتاه‌ترین طول مدت نفس کشیدن ۳۱ درصد بیشتر در معرض مرگ قرار دارند.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند مسئله آپنه خواب عارضه‌ای به شدت ارثی است و در زنان شیوع بیشتری دارد.

در همین زمینه: افزایش اختلالات خواب در کودکان انگلیسی ارتباط اختلال خواب با تغییرات مغز مرتبط با زوال عقل اختلالات خواب موجب بروز بیش فعالی می‌شود یافته‌های جدید محققان برای درمان اختلالات خواب آلودگی هوا موجب اختلال خواب می‌شود تکنولوژی عامل بروز اختلالات خواب در کودکان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۲۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی تصریح کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۷۳۱ مسافر توسط ناوگان حمل ونقل جاده‌ای استان در قالب ۲۷۳۸ سفر جابجا شده است.

وی ادامه داد: از کل مسافرها جابجا شده، ۷۷۲۶ مسافر توسط اتوبوس، ۷۹۹۶ مسافر توسط مینی بوس و ۲۷۳۸ مسافر توسط سواری جابجا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: کلیه دستگاه‌های خدمات رسان برای خدمت رسانی به مردم پای کار هستند تا ضمن کاهش تصادفات شاهد سفر ایمن در استان باشیم.

بیش از ۵۲۹ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: کل ترددهای ثبت شده در شبانه روز گذشته در ورودی و خروجی‌های استان ۹۸ هزار و ۵۰۰ تردد بود.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به سال نو میزان ترددها در جاده‌های استان روند افزایشی دارد، تصریح کرد: فاصله غیر مجاز با ۴.۶۰ درصد بیشترین میزان تخلف ثبت شده در روز دوم طرح نوروزی بود.

دست نشان با اشاره به متوسط تردد ساعتی در آذربایجان غربی توسط وسایل نقلیه ۲۲۴ ساعت است، خاطر نشان کرد: در روز گذشته ساعات اوج تردد در جاده‌های استان بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ ثبت شد.

میاندوآب- ملکان پرترددترین محور آذربایجان غربی

دست نشان اظهار کرد: طبق رصد دستگاه‌های تردد شمار در سطح استان، خودروهای سواری و وانت بار با بیش از ۴۸۰ هزار تردد، خودرو سنگین با بیش از ۴۹ هزار و اتوبوس با ۳۱۱۵ تردد بیشترین میزان تردد را در جاده‌های استان به خود اختصاص دادند.

وی افزود: بیشترین تردد مربوط به محور میاندوآب _ملکان با ۱۷ هزار و ۱۰۸ تردد بود.

طرح نوروزی تا ۱۳ فروردین ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که میلیون‌ها تردد در جاده‌های استان به ثبت برسد.

کد خبر 6056748

دیگر خبرها

  • حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)
  • پوتین دوباره رئیس جمهوری روسیه شد | جزئیات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور
  • خطر ۲ برابری زوال عقل با این علائم
  • چطور دندان‌قروچه را متوقف کنیم؟
  • ۱۰ توصیه مهم برای اینکه شب‌ها وزن کم کنید
  • رژیم آب مفید یا مضر است؟
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید
  • جابجایی ۲۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی
  • اینترنت در برخی نواحی آفریقا قطع شد
  • اینترنت در غرب و مرکز آفریقا قطع شد