Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهردار تهران امروز با حضور در کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي به تبادل نظر درباره لايحه ماليات بر ارزش افزوده با نمايندگان اين کميسيون پرداخت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، سيد محمدعلي افشاني که به اتفاق مرتضي الويري و محسن هاشمي در جلسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي حاضر شده بود، خطاب به اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس گفت: اگر تصميم دوستان مجلس بر اين است که شهرداري از طريق تراکم فروشي کسب درآمد نکند، بايد به فکر منابع جايگزين باشند که از جمله آن ها افزايش سهم شهرداري ها بر عوارض ماليات بر ارزش افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: البته دولت در لايحه درآمدهاي پايدار سهم شهرداري ها را از 33 درصد به 50 درصد افزايش داده است و بحث ما اين است که اين تغييرات در لايحه ماليات بر ارزش افزوده نيز ديده شود.
در ادامه اين جلسه مرتضي الويري نسبت به اصلاح برخي از مواد اين لايحه، نکاتي را مطرح و اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس نيز به ابراز نظرات خود در اين زمينه پرداختند.
عموم نمايندگان حاضر نسبت به همراهي بيشتر با شهرداري و تامين نظرات شهردار تهران در لايحه ماليات بر ارزش افزوده تاکيد داشته و برخي نيز با توجه به ارسال لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري به مجلس نسبت به تمرکز اصلاحات بر آن لايحه تاکيد ورزيدند.
پس از سخنان نمايندگان مجلس، محسن هاشمي رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از نمايندگان خواست که در مصوبه هاي خود بر اين نکته تاکيد داشته باشند که عوارض شهرداري ها ماليات تلقي نشود، چرا که در آن صورت اين درآمدها ابتدا به خزانه دولت واريز مي شود و با توجه به اينکه شرايط مالي دولت مناسب نيست معمولا اين درآمدها ديگر به حساب شهرداري واريز نمي شود.
ابراهيم آبادي، رييس کميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي، در جمع بندي جلسه گفت: اين کميسيون تلاش مي کند لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري هر چه سريع تر در دستور کار قرار گيرد و اصلاحات مورد نظر شهرداري در آن به بحث و بررسي گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رايزني شهردار کميسيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» با حضور جمعی از وزرا و معاونان رییس‌جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات به تصویب رسید

به گزارش مشرق، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

براساس این گزارش، این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور