Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@06:07:07 GMT

فشار بالای چشم عامل ابتلا به آب سیاه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۳۳۵۵

فشار بالای چشم عامل ابتلا به آب سیاه

رکنا: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فشار بالای چشم از علل ابتلا به آب سیاه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به دلایل ابتلا به گلوکوم، گفت: هدف از درمان آب‌سیاه این بوده که جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم.

 نوید نیلفروشان، در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران در رابطه با بیماری گلوکوم یا آب‌سیاه اظهار داشت:‌این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که به دلیل فشار بالای چشم عصب بینایی دچار تخریب تدریجی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فشار داخل چشم همچون فشار خون یک میزان طبیعی دارد و اگر بالاتر از این میزان قرار گیرد عصبی را که مسئول رساندن اطلاعات از شبکیه به مغز برای درج تصاویر هستند دچار اختلال می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: فردی که مبتلا به گلوکوم شده در ابتدا ممکن است با اختلال در دید محیطی یا اطراف دچار مشکل شود همچنین فرد در رانندگی هنگام شب دچار مشکل شده و پس از آن به تدریج دید مرکزی در صورت پیشرفت بیماری از بین می‌رود.

نیلفروشان با اشاره به اینکه کاهش تظاهرات بینایی در مراحل پیشرفته رخ می‌دهد عنوان کرد: در اکثر موارد آب‌سیاه علامت خاصی ندارد و در برخی از موارد زمانی که فرد برای تشخیص شماره عینک به چشم‌پزشک مراجعه می‌کند متوجه فشار بالای چشم و یا ابتلا به گلوکوم خواهد شد.

مسئول گروه گلوکوم در بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران، یادآور شد: استفاده از دارو، انجام لیزر و جراحی از جمله درمان‌های گلوکوم به شمار می‌رود که ممکن است برای برخی از افراد مجموعه‌ای از این روش‌های درمانی همزمان لازم باشد. همچنین فرد شاید تا پایان عمر نیاز داشته باشد جراحی برای درمان آب‌سیاه را تکرار کند.

وی گفت: هدف از درمان آب‌سیاه این بوده که جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم ولی با توجه به علم امروز جبران مشکل پیش‌آمده امکانپذیر نیست. لذا تشخیص زودهنگام و درمان به موقع اهمیت زیادی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ژنتیک و سن بالا به ویژه بالای ۴۰ سال از علل عمده ابتلا به آب‌سیاه است و هر ۱۰۰ نفر بالای ۴۰ سال ممکن است سه مورد آنها مبتلا به گلوکوم شوند که این میزان با افزایش سن بیشتر محتمل‌تر خواهد شد.

نیلفروشان گفت: افرادی که از عینک شماره بالا به علت نزدیک‌بینی یا دوربینی استفاده می‌کنند، ریسک بالاتر برای ابتلا به آب‌سیاه دارند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز پسر معلم به دختر 5 ساله در دستشویی مهدکودک + عکس تجاوز فجیع به دختر 6 ساله در کنار کانال آب + عکس یک زن با وعده اربعین شهر را به هم ریخت! فیلم لحظه اقدام وحشیانه با یک سگ توسط راننده خودروی زنجانی + تصویر جسد خاشقجی در 3 صندوق سیاه به کنسولگری عربستان برگشت +آخرین عکس قبل از مرگ مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شکار دختران بد حجاب با تاکسی خطی شک رضا از موقعی شروع شد که بیشتر موقع ها شارژ باطری موبایلم خالی بود تصویری زیبا در آسمان کربلا پدید آمد +عکس ماجرای درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع امریکا بدترین سرنوشت برای 2 کودک در رشت + عکس صحنه ای از تصادف واقعی خانم بازیگر ایرانی! + جزییات و عکس گفتگو با 2 فوتبالیست تحصیلکرده تهرانی که ثروتمندان تهرانی را نقره داغ می کردند + عکس این آقای مجری کلاهبردار بود! / او چه رازی داشت؟! ابراهیم وقتی دید نسرین بچه دار می شود چه کرد؟! یک روز شوهرم با زن دوستش صمیمی اش فرار کرد ! کوروش در زادگاه خود غریب است ! / روحانی و قانون همه پرسی تصاویر جدید خاشقچی لحظاتی قبل از قتل ۱۲ مرزبان ایرانی ربوده شده سالم هستند +اولین عکس و اسامی رضا رویگری: بی‌پولی باعث شد درمانم را متوقف کنم ! دستگیری جوان شروری که مخفیانه از دختران جوان در خانه اشان فیلم می گرفت خواستگار ناکام آبروی دختر جوان را در اینستاگرام به حراج گذاشت! خاشقجی چند لحظه قبل از مرگ به بن سلمان جواب رد داد و حکم قتل صادر شد! شلیک مرگبار خواستگار شکست خورده به خانم وکیل/ در لنگرود رخ داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سیاه عصبی ریسک آب دانشگاه علوم پزشکی ایران عکس ایران دختر زندگی قتل فیلم ایرانی اینستاگرام پلیس تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم