Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره هنرهای نمایشی آیات گفت: ۱۰ گروه صحنه‌ای و ۶ گروه خیابانی برای اجرا در جشنواره انتخاب شدند. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آبان 96 فراخوان نخستین جشنواره ملی هنرهای نمایشی به میزبانی استان فارس اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس فراخوان 3 بخش نمایش صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی برای جشنواره در نظر گرفته شده بود. 

در نخستین خبرهای مربوط به این جشنواره اختتامیه آن بهمن ماه 96 ذکر شده و بارها زمان اختتامیه جشنواره تغییر کرد تا اینکه در نهایت امروز احمدرضا نداف، مدیر گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم زمان اجرا و برگزاری اختتامیه جشنواره را  اواخر آبان ماه امسال اعلام کرد. 

داستان‌های قرآنی و عترت، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام و دیگر موضوعات مرتبط با دین از جمله موضوعات جشنواره هنرهای نمایشی آیات است. سوره مبارکه واقعه نیز به عنوان بخش ویژه جشنواره اعلام شده بود.  

ترویج و گسترش قرآن و عترت در حوزه هنرهای نمایشی و شناسایی ظرفیت‌های نمایشی در حوزه قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است. به گفته نداف 100 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از داوری آثار 16 اثر؛ 10 اثر صحنه‌ای و 6 اثر خیابانی برای اجرا در جشنواره انتخاب شدند. 

براساس صحبت‌های احمدی، مدیر سابق قرآن و عترت اداره ارشاد اسلامی استان فارس در خرداد امسال آثار رسیده در 2 سطح بررسی متن و فیلم نمایش مورد داوری قرار گرفته‌اند. همچنین از میان 100 اثری که به دبیرخانه ارسال شده آثاری از شهرهای تبریز، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و شیراز به چشم می‌خورد. 

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز