Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛خادمی صبح دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر آیت الله میرعمادی نماینده  ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد برگزار شده بود با تاکید بر اینکه باید از این فضا در راستای حل مشکلات فرهنگی استان استفاده کنیم، اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه ارزش‌ها، باورها و عقاید یک جامعه است؛ از این رو باید در این جلسه فرهنگ و باورهای محلی را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه رفتارهای محلی گاهی اوقات اجبارهایی برای جامعه ایجاد می‌کند، افزود: جامعه عشایری و سنتی ما با خود باورهایی دارد که بخشی از آن خوب است و باید آن را تقویت کرد، مانند فرهنگ تعاون و همکاری که در جوامع سنتی به شکل بسیار خوبی در کشت و کار و ساخت و ساز وجود داشت.

خادمی  با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی کند،  خاطر نشان کرد: بخش دیگر فرهنگ محلی در بحث شیوه‌های عزاداری و رسومات عروسی مشکلات اساسی دارد که باید در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اوبا اشاره به مناسبت‌های مهم روز ۱۳ آبان مانند تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی که هرکدام بحث‌ها و تحلیل‌های خاص خود را دارد، تصریح  کرد: نامگذاری روز ملی استکبارستیزی خیلی با مسما است و باید با همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کرد تا مقدمات لازم برای حضور اقشار مختلف مردم در این روز را فراهم کنیم.

خادمی گفت: اکنون که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم نباید تنها به ارائه خدمات بسنده کرد چراکه مناسب نیست.

به گفته او  ما باید سعی کنیم فلسفه، بحث‌های نظری و پایه‌های انقلاب اسلامی را به درستی تحلیل کنیم که دلایل و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و تاکنون به کدام خواسته‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

خادمی ادامه داد:  این یک فرصت خوب است که پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان تحلیل کنیم و همچنین باید آن را در تریبون‌های آزاد تعمیم‌بخشی کرد تا آنان بهتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

استاندار لرستان تاکید کرد:  در سال جاری کارهای فرهنگی خوبی از جمله نشست بین المللی پیرغلامان و جشنواره موسیقی محلی... در استان انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ۱۳ آبان انقلاب اسلامی جاسوسی جامعه فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

کد خبر 6088059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد