Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:53:58 GMT

رشد ۴۲ درصدی شناورهای ورودی به هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۶۵۵۴

رشد ۴۲ درصدی شناورهای ورودی به هرمزگان

چند ماه پس از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بخشی از آنها مراودات تجاری و دریایی کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌داد جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بنادر نشان می‌دهد که شناورهای ورودی به استان هرمزگان به عنوان اصلی‌ترین استان بندری کشور ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، طبق آمارهای ارائه شده در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ فروند شناور وارد آب‌های هرمزگان شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد حدود ۲۶۰۰ فروند کشتی‌های بالای ۱۰۰۰ تن و حدود ۴۲ هزار فروند شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن بوده‌اند.

همچنین در طول شش ماهه نخست سال جاری مجموعا بیش از ۴۷ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان جابه‌جا شده که از این تعداد بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی و حدود ۱۷ میلیون تن فرآورده‌های نفتی بوده‌اند.

در دو فصل ابتدایی سال ۱۳۹۷ ایران از طریق بنادر هرمزگان بیش از ۱۸ میلیون تن صادرات غیرنفتی داشته و از این رقم حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن ترانزیت و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ترانشیپ شده‌اند.

در حوزه صادرات کالاهای نفتی نیز رقم شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسیده و همچنین در عرصه کانتینر نیز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار TEU (معادل یک کانتینر ۲۰ فوتی) تخلیه و بارگیری شده‌اند.

آمار مسافرت‌های دریایی شش ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که بیش از ۹ میلیون نفر از طریق بنادر استان‌ هرمزگان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان با در اختیار داشتن بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور و بنادری مانند قشم به عنوان مهم‌ترین بندر مسافری کشور اصلی‌ترین استان ایران در حوزه تجارت و سفرهای دریایی به‌شمار می‌رود.

با وجود تحریم‌هایی که در طول سال‌های گذشته وجود داشته بندر رجایی فازهای توسعه خود را پشت سر گذاشته و با تامین تجهیزات و سرمایه‌ گذاران لازم همچنان اصلی‌ترین حوزه تجاری اقتصاد ایران به شمار می‌رود.

آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۳۰ درصد تخلیه و بارگیری محموله‌های اقتصادی ایران از طریق بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی