Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه، برگزیده دومین دوره جایزه مصطفی(ص) با حضور جرج چدیک؛ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، مهدی صفاری­ نیا رئیس پارک فناوری پردیس و خانوده پروفسور شکرالهی در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

طرح نصب تندیس شخصیت‌های برتر علمی و فناوری جهان در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس به مساحت ۱۰۰۰۰ مترمربع، پروژه‌ای است که به‌منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های دانشمندان مطرح جهان در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری توسط مدیریت پارک و با همکاری وزارت امور خارجه از سال ۱۳۸۶ شروع شده و در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح، نماد دانشمندان و محققین علوم مختلف در زمان‌ گذشته یا حال که در راستای خدمت به بشریت تلاش کرده و توانسته‌اند در راستای پیشبرد علم، گامی مهم و اساسی برداشته و برای کشور خود افتخار بیافرینند در محل بوستان دانشمندان پارک نصب می ­شود.

با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایرکشورها، بیش از پنجاه کشور اقدام به معرفی شخصیت برتر علمی کشور خود کرده ­اند و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۱۴۰۰ تندیس شخصیت برتر علمی حدود هفتاد کشور جهان در پارک نصب شود.

تاکنون ۹ تندیس در این بوستان نصب شده است و امروز با حضور خانواده پروفسور محمدامین شکرالهی سردیس وی و پروفسور گلنبه در این بوستان نصب شد.

همچنین رساله مشترک سازمان ملل متحد و بنیاد مصطفی(ص)  با عنوان «جنوب جنوب در عمل؛ صلح و رفاه از مسیر توسعه علم و فناوری» رونمایی شد.

مهدی صفاری ­نیا مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در این مراسم گفت: علم و عالم برای جهانیان همیشه از احترام و جایگاه ویژه­ای برخوردار بوده است و در جمهوری اسلامی ایران نیز با سابقه تمدنیِ غنی، عالمان و دانشمندان همیشه مورد احترام بودند. ده­ها سال ایران منشاء انتشار علم به جهانیان بوده است و در دین مبین اسلام نیز نشر علم به دیگران مورد تاکید قرار گرفته است تا دیگران نیز از این موهبت عظیم برخوردار شوند.

وی با بیان این­که این بنیاد، مأموریت حمایت از توسعه علم و فناوری را دنبال می‌کند، گفت: بنیاد مصطفی(ص) با اعطای جایزه بین­ المللی مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری در علم و فناوری، شخصیت‌های برجسته‌ علم و فناوری که مرزهای دانش را به منظور ارتقاء رفاه عمومی گسترش داده و نقشی ارزنده‌ در جامعه ایفا می‌کنند را در صحنه بین‌الملل مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌دهد.

وی افزود: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را آغاز کرده و رسالت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده ­است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی را به عنوان بخش قابل توجه در جغرافیای جنوب، در حوزه‌های علم و فناوری، با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.

مدیر عامل بنیاد مصطفی(ص) بیان کرد: بنیاد مصطفی(ص) با توجه به رسالت تبیین­شده، اقدام به برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از علم و فناوری در رده‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در قالب برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور، رقابت علمی کنز و برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی کرده ­است.

صفاری ­نیا ادامه داد: فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در راستای توسعه همکاری‌های کشورهای اسلامی به عنوان بخش مهمی از کشورهای در حال توسعه با پاره‌ای از اهداف اداره همکاری‌های جنوب-جنوب سازمان ملل متحد (UNOSSC) هم­راستا بوده که می‌تواند در تحقق رسالت و اهداف این بنیاد منشـأ اثر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همکاری‌های جنوب جنوب به چهارچوبی کلی برای همکاری‌کشورهای به اصطلاح جنوب در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیط­زیست و حوزه‌های فنی اطلاق می‌شود گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با اتکا به شبکه‌ی ایجاد شده به واسطه‌ی ارتباطات وسیع بین‌المللی در حوزه علم و فناوری، امکان افزایش سطح بهره‌مندی جامعه مخاطب را فراهم آورده است.

مدیرعامل بنیاد مصطفی(ص) در پایان بیان کرد: اهداف و فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مورد اقبال قرار گرفته است و فرصت تدوین تجربیات گرانبها در قالب رساله‌ای با عنوان «جنوب - جنوب در عمل؛ صلح و رفاه از مسیر توسعه علم و فناوری» توسط این بنیاد در سازمان ملل متحد فراهم شده است که این اقدام در ترویج علم و فناوری موثر خواهد بود.

در ادامه این جلسه جرج چدیک؛ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد: اداره همکاری­های جنوب جنوب در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد و وظیفه آن همکاری بین کشورهای مختلف در توسعه علوم است. این همکاری در سال­های اخیر باعث نقش ۵۰ درصدی منطقه جنوب جنوب در اقتصاد جهانی شده است.

وی افزود: سازمان ملل متحد از همکاری برای تدوین رساله «جنوب جنوب در عمل، صلح و رفاه از مسیر توسعه علم و فناوری» بسیار خرسند است و از بنیاد مصطفی(ص) برای حمایت از دانشمندان تشکر می­ کند.

کد خبر 4438197 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس جایزه مصطفی ص اربعین ۹۷ نوآوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو دانشگاه امیرکبیر اربعین 97 گوگل هوشمندسازی هوش مصنوعی محمد جواد آذری جهرمی جیتکس موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید.

در این حکم آمده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.

همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.

پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.

علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.

وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.

از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان، جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم