Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی / طرز تهیه راتاتویی /طرز تهیه راتاتویی با مرغ / طرز تهیه راتاتویی بدون فر / سس راتاتویی / راتاتویی کلاسیک

طرز تهیه راتاتویی

راتاتویی یکی از غذا های معروف فرانسوی است. ریشه این غذای سنتی که مواد اصلی تشکیل دهنده آن سبزیجات است به نیس باز می گردد.

در اواخر قرن 18 این غذا در فرانسه به عنوان یک خورشت پخته می شد اما امروزه این غذا به وسیله مواد پایه گوجه ، سیب زمینی ، سیر ، سیب ، پیاز ، کدو سبز ، بادمجان و فلفل دلمه پخته و سرو می شود

در ادامه برای آشنایی با طرز تهیه راتاتویی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی

مواد لازم :

بادمجان : 1 عدد

کدو : 1 عدد ( ترجیحا هم اندازه بادمجان باشد )

پیاز : 1 عدد

سیر : 2 حبه

گوجه فرنگی : 2 عدد

فلفل دلمه ای : ½ یک فلفل دلمه

نمک و فلفل : به مقدار لازم

مواد لازم سس :

گوجه فرنگی :

نمک

فلفل

سیر و پیاز

طرز تهیه :

بادمجان ، کدو ، گوجه فرنگی و پیاز را به صورت حلقه ای برش دهید.آن ها را به صورت مرتب در تابه با روغن کم برای زمان کوتاهی تفت دهید و سپس بر روی آن ها کمی نمک بپاشید.

فلفل دلمه ای خرد شده ، سیر خرد شده و مقدار کمی پیاز را نیز تفت دهید و کنار بگذارید.

مرحله بعدی چیدن ظرف می باشد.به ترتیب ابتدا یه ورق گوجه ، یک ورق کدو ، یک ورق بادمجان و یک برش پیاز را پشت هم بچینید.

هنگامی که چیدن این مواد کامل شد سیر ، فلفل دلمه و پیاز تفت داده شده را در گوشه و یا وسط آن ها بریزید.کمی از سبزیجات معطر نیز بر روی مواد قرار دهید.کمی آب بر روی ظرف قرار دهید و درب ظرف را بگذارید.

حدود 30 دقیقه برای پختن مواد وقت نیاز دارید.اگر احساس کرید آب مواد کشیده شده است بر روی آن یک لیوان آب بریزید.

طرز تهیه سس :

چند عدد گوجه را برای مدت 5 دقیقه در آب جوش بیاندازید و سپس در آب سرد.پوست گوجه ها را بگیرید و آن ها را به همراه مقداری آب در حدود 5 دقیقه در آب بیاندازید تا بپزند.هنگامی که آب آنها کشیده شد پیاز و سیر تفت داده شده را به آن ها اضافه کنید و به همراه مقداری روغن باز تفتشان دهید.

راتاتویی را به همراه سس آن سرو کنید.

طرز تهیه راتاتویی با مرغ

مواد لازم :

سینه مرغ : 1 عدد

بادمجان : 3 عدد

کدو : 1 عدد

فلفل دلمه : 1 عدد

قارچ : 100 گرم

سیر : 2 حبه

گوجه : 2 عدد

روغن مایع : 6 ق غ

نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه :

مقداری روغن را در تابه ای بریزید و در حرارت ملایم آن را داغ کنید.تکه های مرغ را نمک و فلفل پاشیده در حدود 10 دقیقه سرخ کنید تا رنگ آن ها طلایی شوند.

سبزیجات  را هم تفت دهید تا از خامی در بیایند

مرغ و سبزیجات تفت داده شده را به تابه برگردانید و به همراه مقداری آب در تابه اجازه دهید تا خوب بپزند

پس لز آن که پختند آن ها را مرتب بچینید و سروشان کنید

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست وبیناری طرح افزایش تولید گوجه فرنگی گفت: در صورت تخصیص اعتبار و تسهیلات کم بهره به مکشاورزان و بهره برداران می‌توان سطح زیرکشت گوجه فرنگی در مزارع استان را با روش سایبان افزایش داد و در فصل پاییز هم به تولید قابل توجهی دست یافت.

وی بیان کرد: قزوین یکی از استان‌های مهم در تولید گوجه فرنگی است و امسال بر اساس برنامه ابلاغی و با توجه به الگوی کشت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار برای کشت گوجه فرنگی به استان تخصیص یافته که پیش بینی می‌شود بیش از چهار هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید شود که بیش از ۵ درصد تولید آن در فصل پاییز خواهد بود.

راه انجام اضافه کرد: استان قزوین به دلیل استفاده از ارقام جدید، روش‌های نوین کشت و بهره گیری از کشت سایبان و داربستی کردن مزارع عملکرد بالای حدود ۷۵ تا ۸۰ تن در هکتار در مزارع را بدست آورده است. 

وی افزود: در طرح سایبان در کشت گوجه فرنگی در دو سال گذشته حدود ۲۷ هکتار از مزارع گوجه فرنگی به این طرح اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۶۰ هکتار افزایش یابد.

راه انجام بیان کرد: حفظ رطوبت، جلوگیری از تابش نور خورشید و عملکرد بالای محصول حتی تا بیش از ۲۰۰ تن در هکتار از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

در این نشست در خصوص اهمیت تولید گوجه فرنگی در پاییز برای کنترل قیمت این محصول و امکان افزایش عرضه آن و معرفی استان قزوین بعنوان پایلوت مهم در اجرای این طرح تبادل نظر شد.

در این نشست در خصوص طرح افزایش تولید گوجه فرنگی در فصل پاییز با دو روش، افزایش سطح زیر کشت در استان‌های جنوبی کشور و کشت داربستی در مناطق تولید تابستانه شامل استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند