Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پنج هزار هکتار از مساحت اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که در حال حاضر در اواخر برداشت آن در مناطق سردسیر هستیم.

وی گفت : با توجه به کشت ارقام جدید گوجه فرنگی، این محصول از عملکرد بالایی در سطح استان برخوردار بوده به گونه‌ای که میزان برداشت از هر هکتار توسط کشاورزان نمونه ۱۵۰ تن در هر هکتار و به طور متوسط ۷۰ تن در هر هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی افزود : هر کیلوگرم گوجه توسط کارخانه به نرخ ۱۴۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود، اما قیمت بازاری آن برای مصرف کننده حدود ۲۰۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه در سطح استان کرمانشاه، سالانه ۳۵۰ هزار تن تولید گوجه فرنگی داریم تصریح کرد: توصیه ما به کشاورزان این است تناوب زراعی را رعایت کنند و نسبت به کشت محصولات بذر باریک که از سطح خاک استفاده می‌کنند، اقدام کنند و با توجه به در پیش داشتن پله پاییزی در روز‌های پنجشنبه و جمعه، در این روز‌ها در سطح بیشتری کشت داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

پنج هزار هکتار از مساحت اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه