Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا نصیری، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز، 30 مهر در جلسه شورای فرهنگی – دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه را مرکز تحولات خواند و گفت: دانشگاه ها در کشور ما مرکز تحولات بوده و هم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشته و دارند و که از دانشگاه می توان در حوزه های مختلف برای جمهوری اسلامی کادرسازی و نیروسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی از مجرب ترین و قوی ترین مدیران بهره مند خواهیم بود، تصریح کرد: برخی از اسناد بالادستی دانشگاه آزاد در رابطه با علوم انسانی و مسائل فرهنگی نادیده گرفته شده بود، اما اکنون در حوزه اسناد بالادستی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و در مسیر فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در حوزه مدیران فرهنگی سعی کردیم بهترین اساتید را شناسایی کنیم و از آنها بخواهیم مسئولیت فرهنگی واحدهای دانشگاهی را بر عهده بگیرند و که غالبا جوانان متعهد و انقلابی هستند. همچنین در زمینه کانون های دانشجویی، تشکل های دانشجویی و نشریات دانشجویی کار خوب پیش می رود.

این مقام مسئول، مشارکت و حضور بالغ بر 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اربعین را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: درخصوص مراسم اربعین تا این زمان قانون مشخصی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت، ولی از امسال به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور دانشجویان دانشگاه در این مراسم بعد از مشورت با نهادهای مربوط از جمله ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان و ستاد ملی اربعین حسینی امکان پذیر است.

وی، با اشاره به رفع مشکل مالی دانشجویان جهت شرکت در مراسم اربعین، متذکر شد: امسال یک میلیون تومان توسط صندوق رفاه دانشجویان به متقاضیان وام پرداخت می شود که در طی 20 ماه می توانند این پول را به صندوق رفاه پس دهند. در واحدهای مرزی ما نیز شاهد ورود و خروج زائران هستیم.

نصیری، با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تاکید کرد: فضای فرهنگی دانشگاه در ایام اربعین باید مرتبط و مزین به پیام قیام ابا عبدالله الحسین(ع) باشد و در بازدید از واحدهای دانشگاهی استان گیلان مشاهده شد که اکثر واحدها این فضا را ایجاد کرده بودند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد، با بیان اینکه هر واحد دانشگاهی باید یک مسجد داشته باشد، گفت: در سطح واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، بیش از 150 مسجد استاندارد درجه یک داریم. در این راستا باید یکی از راهبردهای اساسی ما موضوع نماز و اهل بیت(ع) باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیئت اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار حریم اهل بیت علیهم السلام در محل رایزنی کشورمان برگزار شد. 

 در این مراسم حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا (ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است. 

وی با اشاره به زنده نگه داشتن امر اهل بیت (ع)؛ تصریح کرد: امام رضا علیه السلام می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند. 

ارزانی عنوان کرد: استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا (ع) جلوه‌ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است. 

ارزانی ضمن خوش آمدگویی به دوستداران، میهمانان و خادمان حرم رضوی، گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و بنیاد قرآنی رستو حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند. 

وی عنوان کرد: هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه‌های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است. 

در ادامه حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانندی دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت علیهم السلام عزت آفرین است. 

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا علیه السلام در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند. 

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنر‌های اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ره) از برنامه‌های این هیئت به مالزی بوده است. 

دیدار و گفتگو با، ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه‌های هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) است. 

گفتنی است، در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رئیس بنیاد رستو؛ قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس