Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، قرار است این دانشگاه بر اساس نظام سنتی به فعالیت بپردازد و ساختار آموزشی آن نیز بر مبنای استاد و شاگردی است تا هنرمندان ایرانی و اسلامی را بر این اساس آموزش دهد.

این دانشگاه در مرحله نخست دارای سه دانشکده نگارگری و هنرهای وابسته، دانشکده هنرهای خوشنویسی و دانشکده صنایع دستی در آن ایجاد و به فعالیت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این دانشگاه از ترم های تحصیلی آینده دانشجو پذیرش کند.

در مراسم افتتاح این دانشگاه، استاد محمود فرشچیان، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدمهدی تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تعدادی از هنرمندان و استادان حضور دارند.

ولایتی: استاد فرشچیان؛ احیاگر هنر اصیل ایرانی

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استاد فرشچیان احیاکننده هنر اصیل 8 هزار ساله ایرانی است.

علی اکبر ولایتی در مراسم افتتاح دانشگاه استاد فرشچیان هنرهای اسلامی – ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با اشاره به روند تأسیس این دانشگاه افزود: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و ما در دانشگاه آزاد اسلامی داوطلب شدیم که برای راه اندازی این دانشگاه اقدام کنیم تا دانشگاهی در شأن استاد فرشچیان که احیاکننده هنر ایرانی است، تأسیس شود.

وی با بیان اینکه ایران پیشتاز هنر نقاشی در جهان است، گفت: هنر نگارگری در ایران سابقه 8 هزار ساله دارد و استاد فرشچیان را می توان احیاکننده این هنر دانست.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با مرور تاریخچه هنر نگارگری و نقاشی در جهان اضافه کرد: اولین نقاشی و نگارگری جهان در غاری در استان لرستان با قدمت بیش از 8 هزار سال کشف شده است.

ولایتی با اشاره به نگارگری در مکتب تبریز و هرات گفت: ایرانیان از ابتدا قدر هنر را می دانستند.

وی با اشاره به جایگاه هنر استاد فرشچیان افزود: ما در عصر معاصر شخصیت هنرمند برجسته ای به نام «استاد محمود فرشچیان» داریم که احیا کننده هنر اصیل ایرانی است.

ولایتی گفت: برخی به اشتباه می گویند هنر مینیاتور تقلید از غرب است در صورتی که این هنر کاملاً ایرانی بوده و در چین زدایی که در مکتب هرات اتفاق افتاد، به وجود آمد.

دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد محمود فرشچیان با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تعدادی از هنرمندان و استادان دانشگاه برگزار شد.

این دانشگاه تلاش دارد بر اساس نظام سنتی آموزش استاد و شاگردی به تربیت هنرمندان بپردازد.

وزیر ارشاد: استاد فرشچیان؛ دردانه هنر ایرانی معاصر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد محمود فرشچیان دردانه هنر ایرانی معاصر است.

سید عباس صالحی در مراسم افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد محمود فرشچیان با بیان اینکه فرشچیان برای ما یک نماد است افزود: استاد فرشچیان از زوایای مختلف برای ما ارزشمند است.

وی گفت: جامعه ایرانی هنرمندان زیادی داشته و دارد اما استاد فرشچیان ترکیبی از هنر سنتی همراه با هنر مدرن را داراست و این نوعی نوآوری، نوخواهی و نوسازی است.

صالحی افزود: کمتر کسانی همانند استاد فرشچیان را داریم که ریشه در سنت داشته و پر کشیده و اوج گرفته باشند.

وی گفت: این استاد ترکیبی از زیست بوم ایرانی و جهانی است و همواره ایرانی بوده، ایرانی هست و ایرانی ماند.

صالحی افزود: استاد فرشچیان ضمن آنکه با آموزه های ایرانی- اسلامی و اهل بیتی (ع) آشناست به مضامین هنر معاصر و مدرن نیز آشناست.

وی گفت: این استاد گرانمایه و ارزشمند توانسته هنر معاصر و هنر مردمی را ترکیب کند و این موضوعی کم نظیر است.

صالحی افزود: امشب که این دانشگاه افتتاح و آرزوی استاد فرشچیان برآورده شده است، شب خوبی است زیرا سنت آموزشی استاد و شاگردی دوباره به میدان آمده است.

دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد محمود فرشچیان با حضور استاد فرشچیان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تعدادی از هنرمندان و استادان دانشگاه برگزار شد.

این دانشگاه تلاش دارد بر اساس نظام سنتی آموزش استاد و شاگردی به تربیت هنرمندان بپردازد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افتتاح دانشگاه فرشچیان هنرهای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی