Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:04:03 GMT

افتخار می‌کنیم که ۱۷ میلیون نفر را صاحب خانه کردیم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۳۴۶۰

افتخار می‌کنیم که ۱۷ میلیون نفر را صاحب خانه کردیم

وزیر پیشین راه و شهرسازی گفت افتخار می‌کنیم که برای ۱۷ میلیون ایرانی مسکن ساختیم، هر چند که فحش خوردیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی نیکزاد در گفت‌وگو با ایلنا درباره مسکن مهر اظهار داشت: تلاش کردیم در دوره تحریم مشکل مسکن مردم را حل کنیم و اشتغال ایجاد کنیم.


وی گفت: مسکن مهر با محوریت انبوه‌سازان و پیمانکاران و لشگر بزرگی از مردم ساخته شد که برخلاف ادعای آقایان، ما تنها سازوکار را فراهم کردیم، دولت که خودش نمی‌تواند مسکن بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: ما در آن زمان تسهیلات ارزان قیمت، زمین رایگان در اختیار انبوه‌سازان و مردم قرار دادیم و تخفیف در مالیات، تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و تخفیف در ارائه خدمات نظام مهندسی را در نظر گرفتیم که بستر برای ورود انبوه‌سازان به این پروژه مهیا شود.


وی اظهار داشت: در دولت نهم و  دهم ۵۰ هزار میلیارد تومان در مقطعی برای ساخت مسکن مهر در هشت سال یعنی از سال ۸۴ تا ۹۲ در نظر گرفت که از محل این پول ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت دادیم یعنی سالانه چیزی حدود ۵ هزار میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت برای مسکن به مردم داده شد.


وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم افزود: این رقم برای خانه‌دار کردن ۴ میلیون  و ۳۰۰ هزار خانوار هزینه شد یعنی ۱۷ میلیون جمعیت ایرانی از این محل خانه‌دار شدند. آیا این ۱۸ میلیون نفر جمعیت ایرانی که تاکنون مسکن خریده‌اند هیچ سهمی از سفره  ارزشمند انقلاب برای صاحبخانه شدن نباید داشته باشند؟


وی با اشاره به میزان نقدینگی در دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم گفت: در سال ۹۲ کشور را با ۴۹۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی تحویل دولت روحانی دادیم، امروز نقدینگی به ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. مابه‌التفاوت این دو رقم به بیش از هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد. این نقدینگی که به بخش مسکن وارد نشده، به بخش کشاورزی هم نرفته است، به بخش تولید هم ورود پیدا نکرده است پس این میزان نقدینگی کجاست که وارد هر بازاری که می‌شود آن را ملتهب می‌کند. چرا دولت روحانی نتوانست آن را کنترل کند.


نیکزاد تاکید کرد: ما برای مسکن مهر فحش خوردیم، افتخار هم می‌کنیم که این فحش‌ها را خوردیم اما از آن ۵۰ هزار میلیارد تومان که در دولت نهم و دهم برای مسکن مهر هزینه شد ۲۰ هزار میلیارد تومان برگشته است. دولت یازدهم این ۲۰ هزار میلیارد تومان را در کجا هزینه می‌کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین علی نیکزاد قیمت مسکن مسکن مهر وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

مجری تلویزیون در شبکه افق خطاب به دولت سیزدهم با اشاره به عدم افزایش حق مسکن کارگران گفت: خیلی در زمینه مسکن موفق بودید که حق مسکن کارگران را ثابت نگه داشتید؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها