Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس کل بيمه مرکزي از اتشار 10 هزار ميليارد تومان اوراق بهادار بيمه اي از طريق بازار سرمايه در آينده نزديک خبرداد و گفت: طي شش ماهه امسال سهم بيمه هاي اختياري نزديک به 6 درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرنگار آريا غلامرضا سليماني درمراسم افتتاحيه پنجمين کنفرانس و نمايشگاه "کيش اينوکس" اظهار داشت:بانک ، بورس و بيمه از ارکان مهم اقتصاد کشورمحسوب مي شوند و به عبارتي وضعيت عملکرد هر يک از اين ارکان سطح کارآمدي نظام تامين مالي در کشور را مي توانند رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اين که رشد اقتصادي مستلزم رشد فعاليت هاي بانک ، بورس و بيمه گري است گفت:در اين باره بايد به سه نکته توجه کنيم.اول اين که تصميم گيري و سياست گذاري ها پيرامون هر يک از ارکان بانک ، بورس و بيمه بر يکديگر اثر گذار است.
دوم، تناسب لازم بين وضعيت عملکردي و رشد توسعه هر يک از اين ارکان است ، چنانکه اگروضعيت يک بخش خوب باشد و ديگري نامساعد باشد مطمئنا به يک رشد مطلوب نخواهيم نرسيد.
سليماني همچنين سومين مورد در اين باره را شکل گيري فضاي تعامل و رسيدگي ميان سه بخش بورس ، بانک و بيمه عنوان کرد.  
رييس کل بيمه مرکزي در ادامه با تشريح نقش صنعت بيمه در تامين نظام مالي کشور اظهار داشت: اين صنعت از طريق خريد سهام در بازار سرمايه ،خريد اوراق و سپرده گذاري درسيستم بانکي منابع مالي و سرمايه اي فراهم مي کند و همچنين با پوشش ريسک هاي بازار پول و سرمايه فضاي اطمينان بخشي را ايجاد مي کند.
وي با اشاره به فعاليت 32 شرکت بيمه اي در کشور گفت: به جز شرکت بيمه ايران که دولتي است و سه شرکت ديگري که سهام عدالت همچنان در آن نقش دارند 28 شرکت ديگرکاملا خصوصي هستند و انتظار داريم به کمک وزارت اقتصاد وسازمان خصوصي سازي سه شرکتي که مشمول سهام عدالت هستند خارج شوند و طبق قانون اصل 44 فقط شرکت بيمه ايران دولتي باقي بماند.
سليماني با بيان اين که مجموع سرمايه گذاري خالص و ثابت صنعت بيمه در حدود 8 درصد است گفت: از اين مقدار حدود 16.3 درصد در بازار سرمايه و بدهي انجام  مي گيرد.
وي وضعيت سرمايه گذاري در صنعت بيمه را در چند سال اخير مثبت ارزيابي کرد و افزود: با وجود اين که طي 5 سال گذشته ، هر ساله شاهد رشد 19 درصدي در اين بخش بوده ايم ، اما در مقايسه با کشورهاي پيشرفته اين ميزان رشد قابل قبول تيست.
وي توضيح داد:بطور مثال در آمريکا 50 درصد مردم در بيمه هاي زندگي و بيش از 70 درصد در بيمه هاي غير زندگي سرمايه گذاري مي کنند.در حالي که اين رقم در ايران حدود 16 درصد است.
رييس کل بيمه مرکزي در ادامه با تاکيد بر اين که در سال هاي اخير هدف اصلي شرکت هاي بيمه و صنعت بيمه افزايش ضريب نفوذ با  تمرکزبر بيمه هاي اختياري است گفت: ارزش صنعت بيمه زماني است که بتواند در بيمه اختياري فعال باشد و خوشبختانه در شش ماهه سال جاري توانسته ايم از 9 درصد به 15 درصد برسيم.
اين مقام مسئول با اشاره به الويت هايي که زمينه ساز رشد در اين صنعت شده و مي تواند آن را به نقطه مطلوب برساند گفت: بکارگيري اينشورتک ها ، اوراق بهاداربيمه اي و بلاک چين مي تواند رشد صنعت بيمه را خيلي سريع تر به نتيجه برساند .
سليماني اضافه کرد: با پيشرفت اينشورتک ها در سطح جهاني ،رشد اين بخش در حوزه بيمه  بسيار قابل توجه است.
رييس کل بيمه مرکزي با اشاره به فعاليت ده شرکت استار تاپ بيمه اي در کشور گفت: سياست ما حمايت و تقويت اين شرکت ها ست .
وي در خصوص انتشاراوراق بهادار بيمه اي نيز اظهار داشت: بعد از جريان تحريم و ريسکي که به داخل بازگشته نياز به توزيع اين ريسک داريم و بايد از طريق بازار سرمايه و اوراق بهاداربيمه اي اين اقدام صورت گيرد. بر اين اساس مقدمات انتشار حدود 10 هزار ميليارد تومان اوراق بهادار بيمه اي در آينده نزديک(حدود دو ماه آينده) انجام شده است.که با انتشار اين اوراق ارزش بازار سرمايه به 90 هزار ميليارد تومان خواهد رسيد.
سليماني همچنين بکارگيري بلاک چين ها را بخصوص در زمينه قراردادها با اهميت برشمرد و گفت: از اين طريق مي توانيم به ابزار قرارداد هوشمند دست پيدا کنيم که در مقايسه با روش سنتي ضعف کمتري دارد.
رييس کل بيمه مرکزي در ادامه با پيشنهاد اين که ما نياز به يک کميته ثبات بازار مالي نياز داريم گفت:از اين طريق مي توانيم شاهد ثبات و هماهنگي بيشتري در بازار سرمايه ، پول و بيمه باشيم.
وي همچنين با تاکيد بر لزوم بازنگري و اصلاح در قراردادهاي سرمايه گذاري در بخش بيمه و ساير بخش ها گفت:اين امر مي تواند مسير توسعه را شتاب دهد.
رييس کل بيمه مرکزي در پايان از اعلام آمادگي براي تاسيس شرکت بيمه مشترک با سرمايه گذاران خارجي و همچنين واگذاري سهام شرکت هاي بيمه ايراني در چارچوب مقررات خبرداد.
وي تاکيد کرد: تدوين مقررات در خصوص نحوه فعاليت استار آپ ها مي تواند در رشد صنعت بيمه در کشور موثر باشد.
بنابر اين گزارش کنفرانس و نمايشگاه "کيش اينوکس " ازبزرگترين و مهمترين رويداد اقتصادي ايران است که پنجمين دوره آن با حضور 360 شرکت داخلي و خارجي، فعالان اقتصادي دولتي و بخش خصوصي از سي ام مهرماه تا سوم آبان ماه درجزيره کيش در حال برگزاري است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اينوکس 2018 بيمه مرکزي بيمه هاي زندگي جزيره کيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند