Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - جمعی از مسئولان و اولیای دانش‌آموزان مهریز، پیوند خانه و مدرسه را برای تحقق اهداف آموزش و پرورش ضروری دانستند و انجام دقیق آن را مانع اجرای برنامه‌های انحرافی دشمنان علیه نسل جوان عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، خانه و مدرسه 2 نهاد اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در جامعه محسوب می‌شوند که همکاری آن‌ها باهم در رسیدن به اهداف متعالی در ابعاد مختلف ضرورت انکارناپذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تربیت و پرورش اخلاقی، اجتماعی و موفقیت دانش‌آموزان در عرصه خطیر علم و دانش درگرو همکاری و همراهی خانواده‌ها با مدارس و رفع نیازها و مطالبات و رسیدگی به مشکلات است.
با توجه به اهمیت پیوند خانه و مدرسه، تعدادی از اولیای دانش‌آموزان، کارشناسان تعلیم و تربیت و مسئولان به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت موضوع پرداختند و همکاری این 2 نهاد مهم را برای داشتن نسلی سالم و بانشاط ضروری ذکر کردند.
آن‌ها با اشاره به اینکه تربیت نسل جوان به‌خصوص در دنیایی که آسیب‌های مختلف تهدیدکننده ارزش‌ها و اخلاق انسانی است ، آن را یک کار مهم برشمردند که بدون تعامل 2 سویه خانه و مدرسه امکان‌پذیر نیست.
فاطمه زارع مادر یکی از دانش‌آموزان مهریز که فرزندش در هنرستان کار و دانش شهید نیافر این شهر مشغول تحصیل است با تائید اهمیت همکاری والدین با مدارس می‌گوید: اولیا با حضور در مدارس باید در جریان وضعیت اخلاقی و تحصیلی فرزندان خود قرار گیرند.
وی ادامه داد: اولیا در اصل بازویی برای مدارس هستند و ارتباط قوی آن‌ها با مسئولان واحدهای آموزشی، نقش مهمی در رفع خیلی از مسائل و مشکلات و موفقیت دانش‌آموزان دارد.
رضا زارعیان دیگر اولیای دانش‌آموز مرکز شهرستان مهریز که فرزندش در مدرسه نمونه دخترانه مطهره این شهر مشغول تحصیل است اظهار داشت: خانه، مدرسه اول و مدرسه، خانه دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شوند که بدون همکاری هم نمی‌توان در تعلیم و تربیت نسل جوان موفق بود.
وی ادامه داد: اگر این 2 نهاد که باید با آشنایی کامل و شناخت به وظایف خود همسو برای رشد فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اجتماعی دانش‌آموزان اقدام نکنند، قطعاً تعلیم و تربیت نسل جوان دچار اختلال می‌شود.
همچنین کارشناس تعلیم و تربیت و معاون سابق پرورشی آموزش و پرورش مهریز بر این باور است که بدون همکاری خانه با مدارس و بی‌تفاوتی و بی‌توجهی والدین به آینده فرزندان و نبود تعامل میان آن‌ها با واحدهای آموزشی، نمی‌توان آینده مناسبی برای نسل جوان متصور بود.
مهدی دهقان می‌گوید: اولیای دانش‌آموزان باید با تعامل مستمر با مدارس در جریان وضعیت درسی و اخلاقی فرزندان خود بیشتر قرا گیرند و در مقابل مدارس نیز از وضعیت دانش‌آموزان در خانه بیشتر آگاهی پیدا کنند.
وی ادامه داد: خیلی از نیازهای مدارس را می‌توان با ارتباط مناسب که با اولیا ایجاد می‌شود نه‌تنها در امور مادی بلکه معنوی حل‌وفصل کرد و این‌یک فرصت است که باید نظام تعلیم و تربیت از آن استفاده کند.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز دراین‌ارتباط اظهار داشت: پیوند همیشگی بین اولیا و مربیان امر بسیار ضروری شمرده می‌شود و جزو رویکرد اصلی و راهبرد کلیدی آموزش و پرورش است که از ابتدای سال تحصیلی به آن توجه می‌شود.
سید علی کارآموز افزود: ایجاد زمینه همکاری جدی خانه و مدرسه برای تحقق هرگونه همکاری و رفع خیلی از نیازها برای موفقیت دانش‌آموزان در تربیت دینی و اخلاقی و مسائل علمی و آموزشی وجود دارد.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در 100 مدرسه این شهرستان طبق مقررات، انجمن‌های اولیا و مربیان تشکیل و فعالانه با تعامل خوبی که بین خانه‌ها و مدارس وجود دارد وظایف خود را انجام می‌دهند.
همچنین امام‌جمعه مهریز گفته است : پیوند اولیا و مربیان بهترین فرصت برای فراهم‌ کردن زمینه تحقق مشارکت در تربیت فرزندان است و باید توسط آموزش و پرورش جدی گرفته شود.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در تربیت فرزندان، ارتباط و پیوند صمیمانه خانه و مدرسه، پدران و مادران، دانش‌آموزان با معلمان و مربیان است که بسیاری از این‌ها کم‌رنگ شده است.
وی اظهار داشت: جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش درست کودکان و دانش‌آموزان درگرو هماهنگی و کوشش 2 سویه خانه و مدرسه است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ما بتوانیم خانه و مدرسه را ازنظر تعلیم و تربیت به یکدیگر متصل کنیم، پیوندی مبارک انجام داده‌ایم تأکید کرد: بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموزان تنها براثر ارتباط خانه و مدرسه رفع می‌شود و همخوانی و هماهنگی خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است.
مهریز 100 مدرسه و 10 هزار دانش‌آموز دارد و در این مدارس نهاد انجمن اولیا و مربیان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انجمن اوليا خانه مدرسه شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند