Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجادر پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری نگهبان از شرکت‌های خدماتی اظهار کرد: بیشتر مواقع شهروندان برای نظافت و حراست از مجتمع‌های مسکونی خود از نیروهای شرکت‌های خدماتی استفاده می‌کنند که این کار برخلاف قانون است، لذا بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی در امور نگهبانی و حراست جرم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شرفی در ادامه بیان کرد: شهروندان برای نگهبانی و حفاظت از مجتمع‌های خود باید از نگهبانانی که در موسسات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت نیروی انتظامی آموزش دیده‌اند، استفاده و از بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی و نظافتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که، تا چه اندازه این موسسات می‌توانند ضابط قضایی باشند؟، افزود:موسسات ما ضابط قضایی نیستند و در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

سردار شرفی درباره میزان آموزش‌ نیرو‌های شرکت‌های حفاظتی گفت: تمام نگهبانان محله آموزش‌های لازم درباره نحوه حفاظت و مراقبت از اماکن را بر اساس سرفصل‌های آموزشی تعریف شده و به صورت دوره‌ای توسط مراکز آموزشی پلیس، به ویژه پلیس پیشگیری در مجتمع‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان اختیارات موسسات و نگهبانان و همچنین داشتن حکم بازرسی داخل خودرو بیان کرد: اساسا حضور این نگهبانان محله برای پیشگیری از وقوع جرم است که سه مولفه را باید رعایت کنند.

وی افزود: این سه مولفه عبارتند از هشدار‌های دیداری، شنیداری و عملی که اگر نگهبانان این‌ها را رعایت کنند، وجودشان ارتکاب جرم را برای مجرم سخت‌تر می‌کند.

سردار شرفی گفت: این افراد اگر مجرمی را شناسایی کردند، باید بلافاصله با کلانتری محل تماس بگیرند تا افسران گشت کلانتری در محل حضور پیدا کنند و چون ضابط نیستند، نمیتوانند خودرویی را تفتیش کنند یا کار قضایی انجام دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس پلیس قانون جرم نیروی انتظامی خودرو پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم جرم خودرو رئیس پلیس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آلمان نمایش نمادهای مربوط به روز پیروزی را ممنوع کرد
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • تعیین نام شرکت‌ها هوشمند می‌شود/ حذف فیزیکی دفاتر قانونی از ۳۱ اردیبهشت
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد