Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شریفی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت ترویح فرهنگ اسلامی در جامعه اظهار داشت: نشر آثار فاخر با محتوای معنوی و ارائه آموزه های قرآنی می تواند در کاهش آسیب‌ های اجتماعی نقش موثر داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: تکنولوژی های نوین ارتباطات و اطلاعات به ویژه بهره گیری از فضای مجازی موجب شده که جوانان نسبت به گذشته بیشتر در معرض خطر و هجمه های فرهنگی دشمن قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی خاطر نشان کرد: جذب جوانان به سمت مفاهیم قرآنی و فعال شدن آنان در عرصه های قرآنی و آشنا کردن با انوار قرآن، می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را رفع کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در همین راستا بهره گیری از زبان هنر و رسانه ابزاری است که به خوبی می شود به واسطه آن جوانان را به سمت اهداف قرآنی سوق داد.

وی بیان داشت: همه می‌دانیم فعالیت در حوزه مفاهیم قرآنی در کاهش آسیب ها و تغییر سبک زندگی افراد موثر است. زیرا جامعه ای که رویکرد ایمانی، دینی، قرآنی و اعتقادی در آن پررنگ باشد آسیب های اجتماعی در آن کمتر بروز می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری برنامه های قرآنی و تبیین مفاهیم قرآنی خصوصا برای نسل جوان که امروز به شدت در معرض آسیب های فضای مجازی هستند و در کنار آن رشد فعالیت‌ های معنوی نقش به سزایی در آگاه سازی جامعه و جلوگیری از انحراف دارد.

شریفی اضافه کرد: نکته ای که به طور جدی باید مورد نظر قرار داده شود، چگونگی ارائه برنامه های این حوزه به جوانان و شیوه جذب جوانان در خصوص اینگونه برنامه ها است. در حقیقت بایستی روش را به کار گیریم که بیشترین جامعه هدف را به خود جذب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: آشنا شدن جوانان با معنویت و مفاهیم قرآنی، هدایتگر جامعه است و از انحطاط انسان ها جلوگیری کند، چراکه ملتی که با قرآن انس گرفت هرگز شکست نمی خورد.

کد خبر 4438673

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی محسن شریفی نشاط معنوی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه خرم آباد سنندج مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مشهد و شش شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این آزمون از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با رقابت ۱۶۱۷ حافظ قرآن در هشت حوزه امتحانی در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌جام، نیشابور، کاشمر، خواف و تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی همراه شدن معنا، علوم و واژگان قرآنی با جان هزاران نفر را از جمله دلایل اهمیت این آزمون قرآنی بیان و تصریح کرد: این افراد قرآنی قرار است تا با شرکت در این آزمون در سطوح عالی علمی و دانش طی طریق کنند و در آینده موجب گفتمان سازی و حکم‌رانی اندیشه اسلامی با تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم شوند.

ابراهیمی حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ قرآن را موجب ایجاد نورانیت در این رقابت معنوی دانست و خطاب به فعالان رسانه گفت: به تصویر کشیدن این رویداد عظیم امری بسیار مقدس و از برکات زندگی کاری هر فعال رسانه‌ای خواهد بود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کار رسانه‌ای و تبلیغ این رویداد را کمک به حاملان آیات الهی برای پیدا کردن جایگاه تبلیغی و سوق دادن جامعه به سمت و سوی گنجینه تمام نشدنی آیات الهی دانست و از همکاران رسانه‌ای خواست تا آزمون سراسری اعطای مدارک تخصصی را به صورت ویژه تحت پوشش رسانه‌ای و خبری قرار دهند و مثل همیشه در توسعه ارزش‌های قرآنی سهیم باشند.

کد خبر 6095340

دیگر خبرها

  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد