Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو - ایرنا - یک سال پس از افتتاح خط ریلی باکو - تفلیس - قارص ، نخستین محموله کانتینری کارخانه ترکمنستانی با عبور از جمهوری آذربایجان و گرجستان به ترکیه رسید.

پایگاه خبری 'رپورت' روز سه شنبه گزارش داد: کانتینرهای حامل کاربامید کارخانه ماری ترکمنستان، از طریق دریای خزر و خط ریلی باکو – تفلیس - قارص به ترکیه منتقل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واگن های حامل کاربامید از طریق دریای خزر به بندر بین المللی «الت » در حومه باکو منتقل و در این بندر به کانتینرها بارگیری و از طریق خط ریلی باکو – تفلیس –قارص در سه مسیر مختلف به ترکیه منتقل و با موفقیت به خریدار تحویل شد .
بنا به این گزارش ، انتقال این محموله ، ظرفیت های حمل و نقل کشورهای حاضر ( آذربایجان ، گرجستان و ترکیه ) در این طرح و نیز جلب کشورهای آسیای مرکزی از جمله ترکمنستان به این طرح و مزایایی حمل ونقل کانتینری را بار دیگر نشان داد .
انتقال این محموله با همکاری شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان - سوکار- و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان انجام گرفت.
سوکار همچنین برنامه ریزی کرده است در آینده کاربامید تولیدی جمهوری آذربایجان را به کشورهای مختلف صادر کند.
خط ریلی باکو - تفلیس - قارص 30 اکتبر سال 2017 میلادی طی مراسمی در بندر بین المللی الت حومه باکو راه اندازی شد .
این خط ریلی بر اساس توافق بین دولت های جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه احداث شده و در مرحله نخست ظرفیت جابجایی سالانه 6.5 میلیون تن کالا و نزدیک به یک میلیون مسافر را دارد .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان حمل و نقل كانتينري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور