Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@01:14:11 GMT

اجرای نمایش هنرمندان یزدی در کربلا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۹۶۷۱

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: به مناسبت اربعین حسینی نمایش میدانی گفت‌وگوی آب به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده به زبان‌های فارسی و عربی با حضور جمعی از هنرمندان شهرستان ابرکوه در شهر کربلا اجرا می‌شود.

محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به اینکه این اثر در قالب سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» اجرا می‌شود، افزود: این نمایش آئینی با موضوع شخصیت و زندگی علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع)، گوشه‌ای از واقعه عظیم عاشورا و ولایت‌مداری آن حضرت را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نمایش چندرسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است و حدود 60 بازیگر، هنرور و عوامل فنی در اجرای آن همکاری دارند.

رئیس حوزه هنری استان افزود: در این نمایش برخی لوکیشن‌ها از جمله ولادت قمر بنی‌هاشم (ع)، نمایی از جنگ صفین و دلاوری حضرت ابوالفضل (ع) در آن نبرد، ماجرای آوردن امان‌نامه شمر برای آن حضرت و برادرانش در شب عاشورا، نهر علقمه، خیمه‌ها و فضای شب عاشورا بازسازی شده است.

کوچک‌زاده گفت: این اثر به همت فعالان فرهنگی و بچه‌های مسجدی شهرستان ابرکوه با بهره‌گیری از توان و تخصص عوامل بومی با مشارکت حوزه هنری یزد تولید شده است.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این نمایش در کربلا را لبیک به دعوت این زمانه حضرت سیدالشهدا (ع) و به تبع آن ترویج فرهنگ حسینی با زبان رسای هنر و همچنین برقراری ارتباط و تعامل گسترده میان هنرمندان و زائران امام حسین (ع) عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تدوین و نگارش نمایشنامه از نظر و پیشنهاد کارشناسان مذهبی و هنری استفاده شده، ادامه داد: این نمایشنامه سال گذشته رتبه برتر ششمین جشنواره هنر آسمانی قم را کسب کرده و محرم پارسال و امسال در شهرستان ابرکوه و اواخر ماه صفر سال 96 در شهر یزد به روی صحنه رفته است.

گفت‌وگوی آب (حدیث الماء) از 3 تا 7 آبان بعد از نماز مغربین در شهر کربلا، خیابان شهدا، خیابان روضتین، جنب حسینیه حوراء الزینب اجرا می‌شود.

40 گروه نمایشی از استان‌های مختلف کشور از جمله یزد در این همایش حضور دارند که نیمی از آن‌ها در ایام اربعین در عراق به اجرا می‌‌پردازند.

همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در راه امام حسین (ع) به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، اواخر مهر تا 8 آبان‌ماه سال‌جاری در کشور عراق (نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی و کربلای معلی) و در پایانه‌های مرزی ایران و برخی استان‌ها برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد نمایش گفتگوی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر