Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات مربوط به عملیات آبخیزداری که در محدوده نقاط روستایی محور کرج - چالوس انجام‌شده است، اظهار کرد: در سال جاری و از محل صندوق توسعه ملی در حوزه روستاهایی ازجمله «کُندر» و «اَرنگه» اقدامات مختلف ازجمله عملیات مکانیکی و یا بیولوژیکی شامل نهال‌کاری، کپه کاری و یا بذرکاری انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حوزه روستای اَرنگه، «خور»، «سیجان» و «جوراب» بهره‌برداری‌های لازم در خصوص عملیات مختلف آبخیزداری صورت گرفته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در حوزه روستای «آزادبر» نیز به دلیل بالا بودن فرسایش خاک که این منطقه را به یکی از حوزه‌های بحرانی تبدیل کرده است، اقدامات لازم انجام‌شده زیرا در مواردی ازجمله کم کردن احتمال بروز خسارت بعد از سیل و یا جلوگیری از ورود رسوب به دریاچه سد، مراقبت از این حوزه بسیار تأثیرگذار است.

بیات بیان کرد: در روستای آزادبر از محل اعتبارات ملی اجرای سازه‌های بزرگ سنگ و ملات انجام‌شده است و احداث سازه‌های دیگر هم از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.

وی تشریح کرد: هم‌زمان با عملیات مکانیکی، عملیات بیولوژیک مشتمل بر کپه کاری در حوزه روستای آزادبر در حال انجام است که تاکنون حدود ۱۰۰ هکتار از این عملیات به اتمام رسیده است، در روستای جوراب نیز با هماهنگی مردم، شورا و دهیاری این روستا عملیات نهال‌کاری در حال انجام است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: در حوزه روستای کُندر نیز عملیات آبخیزداری مکانیکی مشتمل بر پروژه‌های «گابیون» و سنگ و ملات اجرایی شده است که بر این اساس در حوزه احداث گابیون ها به‌طور ۱۰۰ درصدی از محل اعتبارات صندوق توسعه این مهم انجام‌شده است.

روستای «تکیه سپه‌سالار» جزو نقاط بالادست بخش آسارا است و احتمال وقوع سیل این روستا را تهدید می‌کندبیات بابیان اینکه در حوزه روستای کُندر بر اساس تعهد ملی در سال جاری قرار بود پروژه عملیاتی را اجرایی کنیم که خوشبختانه به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام‌شده است، گفت: در قالب این پروژه یک سازه‌ای به ارتفاع ۹ متر احداث و نصب‌شده است که خوشبختانه در جریان همین بارندگی‌های اخیر استان آبگیری شد و عملکرد آن را شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: اجرای یک سازه سنگ و ملات از محل صندوق توسعه ملی نیز قرار است در حوزه روستای کُندر اجرایی شود که برای اجرا به پیمانکار تحویل داده‌شده است و در حوزه عملیات بیولوژیک نیز در این منطقه انجام اقدامات نهال‌کاری و کپه کاری آغازشده است که بر اساس آن با مشارکت مردم در محدوده میانی روستا نقطه‌ای را به‌عنوان یک بوستان روستایی نهال‌کاری می‌کنیم.

وی اشاره کرد: روستای «تکیه سپه‌سالار» جزو نقاط بالادست بخش آسارا است و احتمال وقوع سیل این روستا را تهدید می‌کند به همین منظور اجرای عملیات دو سازه سنگ و ملات با ارتفاع ۵ تا ۷ متر پیش‌بینی‌شده است، امیدواریم درصورتی‌که شرایط جوی برای ادامه کار مناسب باشد بتوانیم این عملیات را تا یک ماه آینده به اتمام برسانیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به انجام عملیات آبخیزداری در حوزه «واریان» و روستای «مورود» اشاره کرد و گفت:  تعهد ما برای اجرای عملیات گابیونی در بالادست این روستا بوده است که این کار به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام‌شده است.

کارگاه‌های عملیات آبخیزداری در روستایی محور چالوس فعال استبیات تشریح کرد: پروژه دیگری در روستای «نشترود» واقع در محور کرج - چالوس در نقاط بالادست روستای «ورزن» در حال انجام است، عمده عملیات اجرای سازه‌های سنگ و ملات و گابیون است که خوشبختانه پیشرفت خوبی حاصل‌شده و پروژه با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه است.

وی اضافه کرد: در دو روستای نشترود و ورزن انجام نهال‌کاری در حریم پیاده‌سازی شده است، در کل سیاست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حوزه نهال‌کاری این است که به فاکتورهای نگهداری از این نهال‌ها با مشارکت مردم بپردازد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر تمام کارگاه‌های مربوط به عملیات آبخیزداری در نقاط روستایی محور کرج - چالوس فعال است و پیمانکاران هم با جدیت هر چه تمام پروژه‌ها را دنبال می‌کنند تا زودتر به نتیجه برسیم اما در این میان به کمک دیگر دستگاه‌های اثرگذار نیازاست تا مشکلاتی که بر سر پیشبرد پروژه‌ها وجود دارد رفع شود.

کد خبر 4438939

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه آبخیزداری جاده چالوس منابع طبیعی البرز اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر