Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان یزد روز سه شنبه همزمان در یک هزار و 900 واحد آموزشی با حضور جمعی از مسوولان محلی در 21 شهر و تعدادی از روستاها برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: این انتخابات با حضور 200 هزار نفر از دانش آموزان مقاطع سوم ابتدایی و بالاتر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی سرداری افزود: از 35 هزار داوطلب، هشت هزار و 500 نفر به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدارس انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه به نسبت تعداد دانش آموزان هر مدرسه اعضای شورای مدرسه تعیین می شود، اظهار داشت: نتیجه نهایی شوراها، مجلس دانش آموزی است که هر 2 سال یکبار از برگزیدگان شوراها طی انتخاباتی شکل می گیرد.
به گزارش ایرنا، سرداری در ادامه هدف از برگزاری انتخابات یاد شده را تقویت روحیه مسئولیت پذیری، مشورت دهی، تصمیم گیری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان دانش آموزان بیان کرد و گفت: شورای دانش آموزی گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی ها و زمینه ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان به شمار می رود.
فرآیند انتخابات یادشده شامل داوطلب شدن دانش آموزان 10 روز قبل از انتخابات، تبلیغات داوطلب در محیط مدرسه، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج، تشکیل شورا و انجمن های مربوطه است.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد، 26 شهریور 97 در گفت و گو با خبرنگاران تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی 98 - 97 را 250 هزار و 694 نفر ذکر کرد که این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود 11هزار نفر افزایش دارد.
عباسعلی دانافر افزود: این تعداد دانش آموز در 10 هزار و 148 کلاس درس و در یک هزار و 981 واحد آموزشی ساماندهی شدند.
وی تعداد دانش آموزان پیش دبستانی ، ابتدایی ، دوره متوسطه اول و دوم را به ترتیب 18 هزار و 630 ، 136 هزار و 70، 51 هزار و 830 و 42 هزار و 873 نفر بیان کرد و اظهار داشت: از مجموع دانش آموزان یک هزار و 291 تن در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل خواهند شد.
دانافر، تعداد دانش آموزان شهروند خارجی استان را 14 هزار و 944 نفر عنوان کرد و یادآورشد: اغلب آنها مربوط به مقطع ابتدایی است.
18 هزار فرهنگی مسئولیت آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند و تعداد بازنشستگان فرهنگی یزد حدود 16 هزار نفر است.
2088/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات دانش آموزي استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی در دو دیدار اول خود در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صعودش را از گروه مسجل کرده بود، از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در دیداری تشریفاتی به مصاف بلژیک رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را در نهایت به سود خود خاتمه دهد.

در این دیدارها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد مقابل بلژیکی‌ها در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شده و بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا در نهایت با حداکثر امتیازات و به عنوان سرگروه، گروهD صعود کند.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان باید پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه به مصاف هلند، تیم دوم گروه B برود که این دیدار در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086676 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران