Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در پی وزش باد گرم با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌های گیلان وجود دارد بنابراین گردشگران و جنگل نشینان باید از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خود داری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با عاملان آتش سوزی جنگل‌ها طبق قانون برخورد خواهد شدافزود: مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۰۴ حریق احتمالی و یا دخل و تصرف در عرصه‌های جنگلی و مراتع به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

همچنین بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت نیز از آماده باش آتش نشانان خبرداد و از شهروندان خواست هنگام وزش باد گرم از روشن کردن آتش در فضای باز و سوزاندن علف‌های هرز و بیشه زار‌ها خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان از انداختن چوب کبریت نیمه سوخته و ته سیگار روشن در جنگل ها، مراتع و بیشه زار‌ها جدا خودداری کرده و در هنگام ترک اماکن از خاموش بودن منابع حرارتی مطمئن شوند.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد گرم تا چهارشنبه هفته کنونی در همه مناطق جلگه‌ای گیلان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان نیز در این مدت ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد افزود: در این مدت با شمالی شدن جریانات هوایی بویژه در نواحی جلگه‌ای وقوع پدیده مه و یا رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و بخش‌های عمرانی و صنعتی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای پیشگیری از هرگونه آسیب به عمل آورند.

 

انتهای پیام/م.ع

منابع طبیعی گیلان در پی وزش باد گرم و احتمال وقوع آتش سوزی هشدار داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی پیش رو مبنی بر وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظ‌های از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ در کل مناطق استان گفت: این شرایط موجب خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی می شود.

او می‌گوید: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد در نظر گرفته شود. 

سبزه زاری همچنین با اشاره به تقویت سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه افزود: در این مدت شاهد رگبار ورعدوبرق، انتظار ریزش تگرگ در برخی از مناطق از جمله مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و بخش‌های از جنوب استان خواهیم بود.

این مقام مسئول گفت :در این شرایط احتمال لغزندگی جاده ها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت ، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانهها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد و احتیاط در رانندگی توصیه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم