Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در پی وزش باد گرم با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌های گیلان وجود دارد بنابراین گردشگران و جنگل نشینان باید از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خود داری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با عاملان آتش سوزی جنگل‌ها طبق قانون برخورد خواهد شدافزود: مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۰۴ حریق احتمالی و یا دخل و تصرف در عرصه‌های جنگلی و مراتع به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

همچنین بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت نیز از آماده باش آتش نشانان خبرداد و از شهروندان خواست هنگام وزش باد گرم از روشن کردن آتش در فضای باز و سوزاندن علف‌های هرز و بیشه زار‌ها خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان از انداختن چوب کبریت نیمه سوخته و ته سیگار روشن در جنگل ها، مراتع و بیشه زار‌ها جدا خودداری کرده و در هنگام ترک اماکن از خاموش بودن منابع حرارتی مطمئن شوند.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد گرم تا چهارشنبه هفته کنونی در همه مناطق جلگه‌ای گیلان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان نیز در این مدت ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد افزود: در این مدت با شمالی شدن جریانات هوایی بویژه در نواحی جلگه‌ای وقوع پدیده مه و یا رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و بخش‌های عمرانی و صنعتی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای پیشگیری از هرگونه آسیب به عمل آورند.

 

انتهای پیام/م.ع

منابع طبیعی گیلان در پی وزش باد گرم و احتمال وقوع آتش سوزی هشدار داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و ابگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص زیرکوه، خوسف، بیرجند،برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش بینی است.

لطفی افزود:خسارات قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است

وی گفت:روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع وجاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.


پرهیر از سفر‌های غیر ضرور،احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه های هواشناسی استان است. 

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل