Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره رزاق پور، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی شده و کودکانی که دارای اختلال بینایی هستند شناسایی و به دکتر چشم پزشک معرفی می شوند.

وی بیان کرد: طبق این طرح سال گذشته 2 هزار کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شده و برای مداخلات درمانی بعدی به پزشک معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که در صورت عدم تشخیص یا درمان به موقع، فرد را از یک یا هر دو چشم کم بینا خواهد کرد و با تشخیص به موقع، به راحتی قابل درمان است.

رزاق پور گفت: بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری پیش از پنج سالگی و تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و چون بسیاری از این عوامل برای خانواده ناشناخته است، ضروری است چشم همه کودکان حداقل سه بار قبل از دبستان معاینه شود.

وی افزود: این طرح از امروز تا پایان آذرماه در  هزار و 537  پایگاه دائمی و سیار اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

شناسایی 2 هزار کودک دارای اختلال بینایی در اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنجش بینایی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی