Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شوراهای دانش آموزی در مدارس در واقع تمرین یک نوع دموکراسی است.


به گزارش قدس آنلاین، محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با حضور در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی در یکی از مدارس مشهد گفت: شوراهای دانش آموزی در مدارس در واقع تمرین یک نوع کار دموکراسی است البته به این معنا که حقوق همه افراد به ویژه حقوق اقلیت در جامعه رعایت و محترم شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جایجایی آسان قدرت از ویژگی‌های دموکراسی در جوامع است و اگر امروز در جامعه اختلاف و چند دستگی پیدا کردیم به این خاطر است که در مدرسه دموکراسی را تمرین نکرده ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نگاه به آزادی باید با نگاه ارزش شناسانه همراه باشد چرا که اگر اینگونه بود ارزش‌های دیگری همچون عدالت اجتماعی را به دنبال خود می‌آورد.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تقویت تفکر نقادانه و پرسش گرانه را از اهداف اصلی تشکیل شوراهای دانش اموزی است.

وی گفت: اصل راه اندازی تشکل‌های دانش آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت اجتماعی تقویت روحیه پرسش‌گری است و امروز خوشحالیم که دانش آموزان ما به این سمت حرکت می‌کنند که بدون بررسی مطلبی را نپذیرند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به انتخاب رئیس مجلس دانش آموزی کشور از خراسان رضوی این مجلس را برآیند شوراهای دانش آموزی افزود: شورای مدرسه با پیگیری و درایت می‌تواند بازوان توانمند مدیر مدرسه و زبان گویای دانش آموزان باشد.

مالک اشرفی گفت: شوراها در مدارس می‌توانند پیشنهادهای دانش آموزان را ارائه کنند چرا که همواره تجربه ثابت کرده است بهترین ایده‌ها برای اداره مدارس از طرف دانش آموزان ارائه می‌شود و این شورا تشکیل شده است که حرف زدن و حل مسئله را به دانش آموزان یاد داده و ایده‌های نو را پرورش دهد.

وی افزود: امروز ۹۴۰ هزار دانش آموز در ۸ هزار و ۹۰۰ آموزشگاه استان در این انتخابات شرکت می‌کنند و بالغ بر ۶۸ هزار دانش آموز را به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شوراهای دانش آموزی استان انتخاب می‌کنند.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات دانش آموزی مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در محل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری مناظرات انتخاباتی در دور نخست، نقش مهمی در شناخت نامزدها داشت و این رویکرد برای دور دوم نیز انجام خواهد گرفت.   محمدکمال سروری‌ها افزود:برگزاری این مناظرات فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند گفت: مناظرات انتخاباتی در رسانه های رسمی استان در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت. وی عنوان کرد: مردم ایران، لیاقت قوی ترین و شایسته ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسانی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شود.   سروری ها افزود: نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را با تلاش پیگیری کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست ۶۱۲ شعبه کاهش یافته است.   در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.   نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.   نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است