Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:09:06 GMT

جلسه روحانی با چهره‌های اصلاح‌طلب «تشریفاتی» بود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۷۹۷۱

جلسه روحانی با چهره‌های اصلاح‌طلب «تشریفاتی» بود

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب «شرق» با اشاره به اظهارات جهانگیری که گفت من اراده تغییر منشی خود را هم ندارم اظهار داشت: اگر کسی این‌قدر اختیار ندارد که منشی خود را تغییر دهد، چگونه می‌خواهد ستاد اقتصاد مقاومتی را فرماندهی کند و تصمیماتی بگیرد که مردم به حل مشکلاتشان امیدوار شوند، بنابراین مصلحت ایشان و کشور این است که بررسی کند اگر بر اساس مسئولیت خود، اختیار ندارد، ادامه حضورش در دولت تأثیرگذار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون می‌گوید رئیس‌جمهور حق دارد وزراء را طبق تشخیص خود به مجلس معرفی کند اما از این جهت که رئیس‌جمهور وقتی که در انتخابات با یک مجموعه‌ای پیمان بست، ولو نانوشته و توانست از جایگاه اجتماعی آن ها استفاده کند تا موفق شود، بنابراین باید منویات آن ها را که بخشی از جامعه را نمایندگی می‌کردند، از نظر دور ندارد.

کرباسچی گفت: من قبل از دعوت به جلسه با رئیس جمهور در وزارت کشور دعوت داشتم و چون وعده کرده بودم، فکر می‌کردم نمی‌شود خلف وعده کرد. البته از نظر من این‌چنین نبود که حضور و عدم حضور من نقش خیلی تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. این جلسات حالت تشریفاتی دارد و خیلی در رفتار روحانی تأثیرگذار نیست.

وی تاکید کرد: آقای روحانی بلافاصله بعد از همان جلسه وقتی حرف‌ها را پذیرفت و گفت شما به جای پشتیبان، شریک در دولت من هستید، چهار وزیر را در همان هفته معرفی کرد که نه‌تنها با اصلاح‌طلبان بلکه با جهانگیری هم در این رابطه مشورت نکرد. وقتی این گزینه‌ها معرفی شدند، آقای جهانگیری از طریق دفترش مطلع شد که چه گزینه‌هایی برای چه وزارتخانه‌هایی معرفی شده‌اند. 

کرباسچی گفت: این آقای روحانی بود که به آقای جهانگیری فشار آورد و گفت او باید نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را اعلام کند. در همان جلسه آقای روحانی به آقای جهانگیری گفت دولت یعنی آقای جهانگیری! این در حالی بود که دوستانی که به جهانگیری مشورت می‌دادند، گفته بودند با این تصمیم مخالف هستند و خود او موافقت چندانی با این مسئله نداشته است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: اگر آقای روحانی به این مجموعه‌ای که به آنها اعتماد کرده و کار را به آنها سپرده، در حل مسائل کشور و مردم موفق بشود، همه خوشحال می‌شوند اما اگر موفق نشود که باید برای همه سیاسیون ایران درسی باشد که کسی با مدیریت فردی در کارهای اجرائی نمی‌تواند موفق بشود.

کد خبر 4439463 حسام رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری حزب کارگزاران حسن روحانی غلامحسین کرباسچی اربعین ۹۷ مجلس شورای اسلامی ایران حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا اربعین 97 بهرام قاسمی محمد جواد ظریف دولت دوازدهم سپاه پاسداران شورای نگهبان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) واکنش سخنگوی شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • فیلم کنایه شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • (ویدیو) واکنش سخنگوی شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است