Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@13:09:10 GMT

قهرمانان ورزشی حامل ارزش‌های دینی باشند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۸۰۶۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با ورزشکاران، قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی خراسان رضوی، با بیان این‌که در همه کشور‌های دنیا، ورزشکاران سرمایه‌های آن سرزمین هستند، اظهار کرد:، اما در نظام مقدس اسلامی، قهرمانان ورزشی تنها سرمایه یک مرز و بوم به نام ایران به‌حساب نمی‌آیند بلکه آنان مفاخر اسلام و مظاهر اهل‌بیت پیغمبر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شما در حقیقت برای جامعه وابسته به پیغمبر و اهل‌بیت رسول‌الله افتخار آفریدید، این در درگاه خدا نیز از اجر بالایی برخوردار است و این مباهات آفرینی و افتخارآفرینی در حوزه ارزش‌گذاری انسانی و اسلامی، دارای قیمت و بهای فوق‌العاده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که شما عزیزان می‌توانید شخصیت خودتان را در عرصه وابستگی به خدا و دین، پیغمبر و اهل‌بیت پیغمبر مطرح کنید، یادآور شد: لحظه بالا رفتن پرچمی که در وسطش «الله» نقش بسته است، با پرچمی که در نیم‌قرن گذشته با نقش شیر و خورشید بالا می‌رفت، متفاوت است، پرچم سه رنگ بالا رفتن مهم نیست، پرچم سه رنگ با نقش «الله» بالا رفتن مهم است و عامل این بالا رفتن شما بودید.

وی اضافه کرد: شما قهرمانان بودید که کلمه «الله» را تعظیم کردید و در برابر بینش همه جهانیان اعتلا بخشیدید، شاید این ارزشش به‌مراتب از مدال طلایی که نصیب شما شد در محکمه وجدان خودتان و ارزیابی انگیزه دینی و عاطفه خودتان بیشتر باشد؛ شما باعث افتخار پیغمبر، امیرالمؤمنین و صدیقه اطهر شدید، این شما را بیشتر راضی می‌کند تا این‌که مدال طلا گرفتید.   آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که تقدیر از زحمات و قهرمانی شما، انتصاب این افتخار شما به اهل‌بیت است، تصریح کرد: آنچه بر این ارزش می‌افزاید، موقعیت جهانی امروز ماست، از روز بعثت پیغمبر تا امروز، این موقعیت و وضعیت برای قرآن و پیغمبر به وجود نیامده بود که دشمن دست‌به‌دست هم دهند تا دین و پیغمبر را براندازی کنند، تمام دشمنی‌ها، مخالفت‌ها و مظالمی که بر ملت ما وارد می‌کنند، به خاطر وابستگی این مردم به دین و پیغمبر است.
وی با بیان این‌که عمود و قدرت این نظام، مردم هستند، گفت: آنچه امروز دنیای کفر و استکبار در براندازی این نظام نمی‌تواند محاسبه کند و در معادله‌ای بیندیشد، این است که قدرت ما به توان نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست، قدرت این نظام مردم هستند؛ همه هجمه‌هایی که به کشور وارد می‌کنند، به خاطر وابستگی مردم به نظام است و علت ایستادگی مردم پای نظام، دین مردم است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: هر عاملی بتواند قدرت این نظام را به دنیا نشان دهد، قدرت و عظمت پیغمبر را به دنیا معرفی کرده و شما برادر و خواهر ورزشکاری که به‌عنوان نخبه معرفی شدید، این عمل را انجام دادید؛ وجود مبارک پیغمبر اکرم است که از موقعیتی که شما عزیزان دارید، در برابر این نخبگی از شما تقدیر می‌کنند.
وی با بیان این‌که این نخبگی وظیفه‌ای ایجاد می‌کند و آن وظیفه این است که شما مظهر ارزش‌های دینی باشید، اظهار کرد: اسلام‌ستیزی به حدی رسیده که سعی می‌کنند همه مردم دنیا را از اسلام و مسلمانی بترسانند، در دنیایی که اسلام‌ستیزی در این حد فعال است، شما سرمایه افتخار اسلام شده‌اید، مظهری که دنیا به شما نگاه کرد و برای اسلام عزت احساس کرد.

قهرمانان ورزشی حامل ارزش‌های دینی باشند

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دنیا باید با دیدن شما درک کنند که اسلام چه دارد و قرآن حامل چه چیزی است، یادآور شد: شما قهرمانان حامل بار ارزش‌های دین و اسلام باشید.

وی تصریح کرد: شما که در مجامع جهانی شرکت می‌کنید، در رفتار، چهره، اخلاق و برخورد شما در عفت و صفای شما، دنیا اسلام را ببیند، در شما خواهر ورزشکار، دنیا عفت و نجابت اسلام را ببیند و در شما برادران، عرصه ایثار، مظهر فداکاری و اخلاق را ببیند.

خراسان، سرزمین استعداد و نخبه پروری است

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود استعداد‌های غنی و عظیم ورزشی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در ۵۰ سال پیش، خراسان این‌طور ورزشکار نداشت که یک ورزشکار زبده ما، ۶ مدال طلا بگیرد، این افتخارآفرینی به خاطر شکوفایی استعداد‌ها است، شرایط و زمینه‌هایی پیش آمده که این استعداد‌ها شکوفا شد و این چهره‌های برجسته ورزشی را در استان به ما نشان داد.

وی افزود: خراسان سرزمین استعداد و نخبه پروری است، در علما، شعرا، ادبا، هنرمندان و قهرمانان که بررسی می‌کنیم، سرزمین استعداد و نخبگی بوده، در عرصه قهرمانی و ورزش استعداد‌هایی وجود دارد که هنوز شناسایی و شکوفا نشده و باید تلاش کنید تا این استعداد‌ها شناسایی و شکوفا شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر مشهد و نقاط مختلفی از استان، استعداد‌های ورزشی قوی وجود دارد که عزیزان باید قهرمان یابی کرده و استعداد‌های قهرمانی را استخراج کنید، پرورش دهید تا شکوفا شوند؛ چند برابر وضعیت موجود، امکانات و توانایی انسانی داریم که اگر درست شناسایی شوند، شاید از تمام استان‌ها جلوتر قرار بگیریم.


بر گرفته شده از alamolhoda.com

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران با تشریح تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام صادق (ع) در مسیر توسعه و نشر ارزش‌های تشیع و دین مبین اسلام، گفت: پس از شهادت حضرت امام حسین (ع) امامان بزرگواری همچون امام سجاد (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) با دعا، نشر علوم و تربیت اندیشمندان و دانشمندان متعدد سعی و تلاش کردند انحراف در دین را که نتیجه آن شهادت امام حسین (ع) بود اصلاح کنند و تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی ثمره تلاش‌های آنان بود.

وی افزود: دوران امام صادق (ع) به دلیل فضاسازی مناسبی که در زمان امام محمدباقر (ع) ایجاد شده بود تبدیل به دورانی شد که از همه ادیان برای علم اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

دبیر جامعه مبلغین تهران، تلاش‌های امام صادق (ع) برای تربیت پانزده هزار شاگرد و نشر علوم متعدد را سرآغازی برای تمدن نوین بشری عنوان کرد که دانش امروزی وام دار این دانش‌ها و علوم اسلامی زمان آن حضرت است.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم را مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) دانست و گفت: به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.

وی با عنوان اینکه در دوران امام صادق (ع) دشمنان از هر تلاشی برای جلوگیری از تربیت شاگردان و زدودن چهره اسلام واقعی از خرافه و شرک فروگذار نکردند، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی امروزه هم گروه‌هایی تلاش می‌کنند ارزش‌های اسلامی را سست کرده و به اسلام ضربه وارد سازند که موضوع حجاب هم یکی از این موضوعات است.

دبیر جامعه مبلغین تهران افزود: عده‌ای با برنامه ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و بی شرمی ببرند که باید هوشیار بود و در دام ان‌ها گرفتار نشد.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی با اشاره به اینکه این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم، تاکید کرد: در کیش هم با وجود ساکنان ولایی و ارزشی که حضور دارند، باز هم عده‌ای از بیرون تلاش می‌کنند چهره این جزیره را که پیشانی گردشگری کشور محسوب می‌شود، خدشه دار کنند و هم بر مردم و هم بر مسولان جزیره لازم است تا در مقابل این تحرکات ایستادگی کنند.

وی تبیین و تشریح ابعاد قیام عاشورا و بیان دستاورد‌های ائمه معصومین علیهم السلام همچون امام صادق (ع) را موضوعی مهم در مسیر معرفی درست اسلام و تشیع عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • جذاب‌ترین بازی فصل والیبال دنیا: جنگ ستارگان
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است