Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@20:11:28 GMT

کشف فسیل 150 میلیون ساله در آلمان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۵۸۷۵

کشف فسیل 150 میلیون ساله در آلمان

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس مقاله منتشر شده در مجله «کارنت بیولوژی»، کاوشگران آلمانی، در جنوب این کشور فسیل یک ماهی را که گمان می رود در عصر دایناسورها می زیسته، کشف کردند.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی این فسیل، این ماهی دارای دندان های بسیار تیزی بوده و بسیار شبیه به ماهی های «پیرانا»ی کنونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمان می رود این فسیل متعلق به 150 میلیون سال پیش باشد.

این کشف باعث تقویت این فرضیه که «پیرانا» ها در عصر دایناسورها می زیسته اند، شده است.

انتهای پیام/

289 / 159 دایناسور فسیل آلمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دایناسور فسیل آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)

عصر ایران - جراح ماهی (Surgeonfish) به هر یک از حدود 86 گونه ماهیان گرمسیری با بدنی لاغر و پهن از خانواده Acanthuridae گفته می شود. جراح ماهی ها اندازه ای کوچک دارند.

آنها دارای یک باله پشتی و یک یا چند خار تیز در قسمت پایه دم خود هستند که می تواند بریدگی های عمیق ایجاد کند. خارها که از نظر تیزی شبیه چاقوی جراحی هستند، ممکن است در جای خود ثابت باشند یا قابلیت جمع و باز شدن داشته باشند.

جراح ماهی ها بیشتر جلبک خوار هستند. این ماهی ها از نظر شکل و رنگ دارای الگوهای مختلفی هستند. بیشینه درازای آنها به طور معمول 50 سانتیمتر است. جراح ماهی ها در صخره های مرجانی در دریاهای گرم سراسر جهان یافت می شوند.

پس از جفت گیری و تخم ریزی، تخم جراح ماهی به لاروی به نام آکرونوروس (Acronurus) تبدیل می شود. این لارو شفاف و فاقد فلس است و مدت زیادی را در آب های عمیق سپری می کند.

همانطور که بزرگتر می شود، جراح ماهی به کف اقیانوس در نزدیکی خط ساحلی نزدیک شده و به یک ماهی نوجوان تبدیل می شود. جراح ماهی پس از حدود یک یا دو سال بالغ می شود. آنها ماهی هایی با عمر طولانی هستند و گزارش هایی از ماهی هایی با 30 سال سن یا بیشتر وجود دارند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهی سر گوسفندی دیده اید؟! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد