Web Analytics Made Easy - Statcounter

آب‌گرم چالدران رسماً به اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی تحویل داده شد و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به تحویل همه جانیه آن اقدام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  در جلسه ای که روز گذشته به ‌منظور تعیین تکلیف آب‌گرم چالدران در محل فرمانداری چالدران برگزار شد، آب‌گرم چالدران طی صورتجلسه و تفاهم نامه بین شهرداری و فرمانداری چالدران و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی امضاء شد آبگرم چالدران رسماً به اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چالدران، با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، گفت: در چند سال اخیر شاهد اقدامات بسیار مناسبی در حوزه های حفاظت از آثار تاریخی و اجرای برنامه های توسعه گردشگری هستیم.

کریم حسین زاده، افزود: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری وظایف ویژه ای دارد که از تخصص ایشان نشان گرفته و بایستی بخش عمده ای از آثار طبیعی و تاریخی تحت تملک دیگر دستگاه ها به تملک این اداره کل درآید تا در مسیر پیشرفت قرار گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در این جلسه گفت :برای ما همیشه مهم بوده و هست اما باید برای توسعه آن همه عوامل در کنار هم باشند تا به نتیجه نهایی برسیم.

جلیل جباری تصریح کرد: با پیشنهاد این اداره کل و با همکاری فرمانداری محترم در نظر داریم موزه باز جنگ چالدران را به دلیل اهمیت و جایگاه ارزشمند هموطنان شهیدمان در این جنگ راه اندازی کنیم و امیدواریم در این زمینه همه عوامل با ما همکاری کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم راه حلی برای توسعه چالدران بیابیم باید به فکر توسعه گردشگری آن بوده و جاذبه های  تاریخی و طبیعی آن را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، اضافه کرد: همدلی و همکاری مسئولین در اجرای پروژه های گردشگری و رونق بخشیدن به این صنعت بسیار مهم است و فعالیت آبگرم چالدران می­تواند نمونه ای از همدلی و تعامل مسئولین شهرستانی و استانی باشد.

در انتهای این دیدار طی صورتجلسه ای که به امضاء مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار چالدران، شهردار چالدران، رئیس شورای شهر چالدران و تعداد دیگری از مسئولین شهرستان رسید، آب‌گرم چالدران رسماً به اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی تحویل داده شد و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به تحویل همه جانیه آن اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با یک سرمایه‌گذار درزمینهٔ گردشگری و میراث فرهنگی در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده در این نمایشگاه شامل ایجاد مراکز اقامتی، تفریحات آبی، زیستگاه‌های عشایری، تفرجگاه‌های بومی و بهره‌برداری از عناصر بافت تاریخی شیراز به‌عنوان تأسیسات گردشگری و فرهنگی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به رونمایی چند کمپین گردشگری ازجمله خلیج‌فارس، مثلت کرامت نور و مثلت طلایی و همچنین امضای شش تفاهم‌نامه بین استانداران استان‌های مدنظر این کمپین‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی افزود: در این نمایشگاه مذاکرات متنوعی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه اجرای کمپین‌های گردشگری نقش به سزایی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارد گفت: کمپین مثلت طلایی، خلیج‌فارس و کرامت نور همچنین برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش نیز کمک خواهد کرد.

او در ادامه بابیان اینکه برای نمونه هم تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با یک سرمایه‌گذار پروژه هتل گردشگری در شهرستان فیروزآباد در این نمایشگاه منعقد شد، گفت: ساخت، تجهیز، راه‌اندازی هتل و همکاری سرمایه‌گذار در پروژه‌های میراث فرهنگی فارس ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به همکاری متقابل سرمایه‌گذار در ایجاد برخی از زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: این پروژه سرمایه‌گذاری یک هتل در شهرستان فیروزآباد است که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او همچنین به یک توافق نامه دیگر هم در زمینه زیر ساخت تاسیات گردشگری در استان فارس هم اشاره کرد که در نمایشگاه ایران اکسپو به امضا رسید

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد