Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ گزارش اداره آمار کره جنوبی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که تولد نوزادان در ماه اوت در این کشور بازهم کاهش یافت.
این جدیدترین نشانه از کاهش مزمن میزان زاد و ولد در کشوری است که از بیش از یک دهه پیش با این معضل مواجه است.
بر اساس گزارش اداره آمار، حدود 27 هزار و 300 نوزاد ماه اوت در کره جنوبی متولد شدند که کاهش 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصدی را نسبت به سال گذشته در همین دوره نشان می دهد.
میزان تولدهای ماهیانه در کره جنوبی از دسامبر 2015 روند کاهشی داشته است.
سال گذشته میلادی، با وجود تلاش های صورت گرفته برای متوقف کردن کاهش شدید نرخ زاد و ولد، تعداد نوزادان تازه متولد شده در کره جنوبی به پایین ترین سطح کاهش پیدا کرد.
تعداد نوزادانی که در سال 2017 در کره جنوبی متولد شد به 357 هزار و 700 نفر رسید که 11.9 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دادشت.
­این پایین ترین سطح زاد و ولد در کره جنوبی از زمانی بود که اداره آمار این کشور ثبت چنین داده هایی را در کشور آغاز کرد یعنی سال 1970.
میزان خالص زاد و ولد یعنی تعداد نوزادان تازه متولد شده در هزار 1000 نفر، نیز سال گذشته با 7.9 درصد نسبت به سال قبل، به پایین ترین سطح در هفت گذشته رسید.
به موازات آن، میزان بارداری یا تعداد نوزادانی که یک زن می تواند به دنیا بیاورد نیز در سال 2017، یک و پنج صدم درصد کاهش یافت. یک سال قبل تر نیز این آمار یک و 17 صدم درصد کاهش یافته بود.
کاهش زاد و ولد که به پیر شدن سریع جمعیت منجر می شود، می تواند نیروی کار چهارمین قدرت اقتصادی آسیا را کاهش، هزینه های بیمه های اجتماعی را افزایش دهد و رشد بالقوه اقتصادی را کُند کند.
دولت کره جنوبی از یک دهه پیش هشتاد هزار میلیارد وون معادل 72 میلیارد دلار برای متوقف کردن روند کاهشی زاد و ولد هزینه کرده است. اتخاذ تدابیری برای ترغیب مردم این کشور به داشتن فرزندان بیشتر مانند محرک های مالی از آن جمله است.
از سوی دیگر، تعداد مرگ و میرها در ماه اوت در کره جنوبی 23 هزار و 700 مورد بود که افزایش چهار و هشت دهم درصدی را به نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کره جنوبي نوزادان زاد و ولد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت