Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@14:52:54 GMT

دادگستری ری با کمبود دادرس و کارمند مواجه است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۹۸۰۱

دادگستری ری با کمبود دادرس و کارمند مواجه است

رسول جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر 6 شعبه کیفری در شهرستان ری فعال است، اظهار داشت: سه دادرس در محاکم قضایی و سه دادرس در اجرای احکام مورد نیاز است که در صورت رفع این نیازها پرونده ها با سرعت بیشتری رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه پرونده های وارده و موجودی در دادگستری ری امسال افزایش یافته است، تصریح کرد: هر شعبه کیفری امسال بالغ بر 500 فقره پرونده را رسیدگی کرده که رقم قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلالی یادآور شد: به هر میزان تعداد نیروی انسانی و قضات افزایش یابد، رسیدگی به پرونده نیز در کمترین زمان و با سرعت بیشتری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 22 قاضی در دادگستری و 30 قاضی در دادسرای ری فعالیت می کنند، عنوان کرد: در دادسرا و دادگاه کمبود دادیار و بازپرس وجود دارد که این موضوع مشکلاتی را در روند رسیدگی به پرونده ها ایجاد کرده است.
رئیس دادگستری شهرستان ری افزود: 9 شعبه حقوقی در شهرری وجود دارد که از این تعداد چهار مورد آن مربوط به حوزه خانواده است.
وی گفت: در صورت تامین نیروی مورد نیاز، حجم پرونده های قضایی نیز کاهش پیدا می کند و رسیدگی نیز با دقت بیشتری انجام می شود.
جلالی اظهار داشت: ایجاد فضایی مناسب در دادگاه موجب می شود تا متهم و شاکی بدون استرس و در آرامش مطالب خود را برای قاضی عنوان کرده و قاضی هم با دقت بیشتری در مورد پرونده تصمیم گیری کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
/6003/1970
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استرس خانواده دادسرا نیروی انسانی دادگستری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران

حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند، گفت:مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

او افزود: ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شامل ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم