Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم در مراسم افتتاح سلف مکمل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: طبیعتا در تأمین مواد اولیه غذاخوری دانشگاه‌ها  مشکلاتی داشتیم،‌ همچنین با توجه به نوسانات بازار مجبور بودیم مواد غذایی را به صورت رسمی و دولتی برای دانشگاه‌ها تأمین کنیم و این موضوع متأسفانه بر روی کیفیت مواد اولیه غذای دانشجویی تأثیر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون حدود 50 درصد رستوران‌های سنتی تبدیل به رستوران‌های صنعتی شده‌اند و تا آخر امسال 50 درصد باقی مانده آشپزخانه‌ها نیز به صورت صنعتی در می‌آید.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم تصریح کرد: در مجموع نسبت به سال گذشته افت جدی کیفیت غذای دانشجویی نداشته‌ایم، تمام تلاش ما و وزارت علوم بر ارتقاء کیفیت غذاهای دانشگاه‌‌ها بوده است.

صدیقی در خصوص افزایش غذای دانشجویان اضافه کرد: باید رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها راه اندازی شود تا غذای دانشجویی در کمیت کمتر پخت شود، زیرا هنگامی که انتخاب دانشجویان کمتر شود اعتراض آنها به نسبت بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: با ایجاد تنوع غذایی در رستوران‌های مکمل، رستوران‌ها می‌توانند چندین نوع غذا ارائه کنند.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم گفت: قیمت غذای دانشجویی باید قابل تحمل باشد در این صورت است که رضایت بیشتر می شود و یکی از اهداف ما این است که در مسیر رضایتمندی هرچه بیشتر دانشجویان قدم برداریم.

صدیقی افزود: امیدواریم نارضایتی‌های چند روز گذشته در برخی از دانشگاه‌ها، کمتر شود و دانشگاه‌ها تلاش خود را برای بهبود بخشی و تنوع غذایی افزایش دهند.

وی در ادامه با اشاره به قیمت غذای دانشجویی گفت: قیمت غذای دانشجویی در مقایسه با سال گذشته 8.5 درصد افزایش یافته و این حداقل میزان افزایش بوده است.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم گفت: غذای کم هزینه 950 تومان و پر هزینه‌ترین غذا 1530 تومان هزینه می‌برد، هر دانشگاه در هر پرس غذایی بین 5900 تا 6900 تومان حداقل یارانه را پرداخت می‌کند که با خارج کردن هزینه آب، برق و انرژی به طور مستقیم بین 5 تا 6500 تومان برای هر پرس دانشجویی یارانه پرداخت می‌شود.

صدیقی در خصوص ارزش دانشجویی نیز گفت: تا پایان شهریور بیش از 23 هزار دانشجو از ارز 4200 تومانی استفاده کرده‌اند که از این میان 3 هزار دانشجوی اعزامی جدید بوده‌اند؛ در 6 ماهه دوم سال نیز منتظر اقدام بانک مرکزی هستیم و به نظر می‌رسد نرخ ارز به زودی مشخص می‌شود اما هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: طی چند روز آینده دانشجویان با درج مدارج خود در سامانه‌ها به تدریج معرفی می شود و با هماهنگی بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است معاونت دانشجویان و مراکز دانشجویی تغییر داده شود، گفت: این کار به تدریج و با افزایش اختیارات معاونت‌های دانشجویی انجام می‌شود، در واقع به دنبال آن، مرکزی به نام خدمات دانشجویی ایجاد می‌شود که یک تشکیلات چابک خدمات‌رسانی به دانشجویان در بحث غذاخوری، وام و خوابگاه است.

صدیقی بیان کرد: این سازمان با بخش نامه‌ وزیر علوم که قرار است به دانشگاه‌ها ابلاغ شود، ایجاد می شود، همچنین سال آینده در دانشگاه‌ها سطح یک و دو این مراکز تأسیس و راه اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی