Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- چین بار دیگر با درخواست هند برای درج نام 'مسعود اظهر' رهبر گروه موسوم به 'جیش محمد' پاکستان در فهرست تروریست ها مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تایمز هند،مقامات ارشد هند در نشستی با همتایان چینی که برای توسعه همکاری های امنیتی بین دو کشور تشکیل شده بود بار دیگر از پکن خواستند که سرکرده جیش محمد را در فهرست تروریست ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'هواچون ینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن بارها موضع خود را در خصوص 'مسعود اظهر'اعلام کرده افزود:در حال حاضر تغییری در این خصوص ایجاد نشده است.
وی افزود:چین همواره تصمیمات خود را براساس معیارهای همکاری امنیتی با همپیمانان در راستای حفظ امینت و ثبات منطقه می گیرد.
گروه 'جیش محمد' در بسیاری از حملات تروریستی در منطقه به ویژه در پاکستان نقش کلیدی داشته است.
فعالیت این گروه در پاکستانی زمانی منع شد که این گروه مسئول حمله به پارلمان هند در سال 2002 میلادی شناخته شد.
این گروه همچنان متهم به حمله به پایگاه هوایی پتانکوت هند که در سال 2016 به وقوع پیوست می باشد .
دراین حمله دستکم شش مهاجم و هفت سرباز هندی کشته شدند.
پاکستان اعلام کرده است که همزمان با دستگیری رهبر گروه جیش محمد؛ مدارس دینی که توسط این گروه اداره می شد را تعطیل کرده است .
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند پاكستان گروه تروريستي جيش محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای جدید بار دیگر از حمله به هدفی نظامی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

گروه مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه صهیونیستی «اسپیِر» را با استفاده از چندین پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این چهارمین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098851

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی