Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱ آبان آخرین مهلت دریافت ارز زائران اربعین/ فعالیت ۲۴ ساعته شعب بانک ملی در عراق، توصیه های رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین به زائران،‌ امروز نه فقط شیعیان که مسلمانان دل شان با اربعین است گزیده ای از اخبار قرآن و معارف دوم آبان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ۱۹ آبان؛ آغاز فاز دوم طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲، مابه التفاوت وجوه زایران به حساب آنها واریز شد،‌ ارایه خدمات فراوان اپلیکیشن زائریار اربعین به زائران اربعین،‌ ۱۱ آبان آخرین مهلت دریافت ارز زائران اربعین/ فعالیت ۲۴ ساعته شعب بانک ملی در عراق، توصیه های رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین به زائران،‌ امروز نه فقط شیعیان که مسلمانان دل شان با اربعین است گزیده ای از اخبار گروه قرآن و معارف شبستان چهارشنبه دوم آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن ها را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عبا در گفت و گو با شبستان
اربعین مقدمه نزدیک شدن قلوب و دل‌های مردم دنیا به امام زمان(عج) است

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره پیاده روی اربعین و پشتوانه‌های قرآنی آن، گفت: واژه اربعین در قرآن و روایات آمده است و شاید به نحوی تقدس داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عبا(ع) افزود: بر اساس آیات قرآن کریم وقتی حضرت موسی(ع) برای دریافت وحی با خداوند قرار ملاقات داشت 30 شب بود که ده شب نیز به آن افزوده شد و به چهل شب رسید که یکی از حکمت‌های آن امتحان قوم حضرت موسی(ع) بود.

مدیر مدرسه علمیه پنج‌ تن آل عبا(ع) با اشاره به روایاتی درباره ارزش و اهمیت اربعین، عنوان کرد: در قنوت نافله نماز شب نیز سفارش شده است که نمازگزار برای 40 مومن دعا کند؛ یا هرکس 40 روز خود را برای خدا خالص کند چشمه‌های حکمت از درون قلب او جوشیده و به زبانش جاری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ادامه داد: درباره راهپیمایی اربعین حسینی روایات صریحی از ائمه معصومین(ع) به خصوص امام صادق(ع) و امام حسن عسگری(ع) در منابع دینی داریم که یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است.

 

 

 

گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم
امروز نه فقط شیعیان که مسلمانان دل شان با اربعین است

 

 

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: الگوگیری از نهضت عاشورا اجازه نمی دهد که هیچ قدرت استبدادی در کشورهای شیعه نشین دوام یابد، چون روزی مردم به پا می خیزند و آن قدرت را به زیر می کشند.

 

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «جریان کربلا جریان مهمی است که با شیوه ها و روش های گوناگون باید برای شیعیان زنده بماند و از این نقطه نظر اربعین یک سنت الهی است، بر اساس روایاتی که ما داریم سبب حفظ حادثه عاشورا و کربلا،  شعارها و ارزش های الهی است از این جهت است باید به مساله اربعین و عاشورا اهتمام و توجه کرد. لذاست که امام عسکری (ع) زیارت اربعین را از نشانه های مومن و ایمان می داند آن هم با این شیوه و روش که روش ابداعی شیعیان است. البته زائران امروز اربعین از صحابه پیامبر مانند جابر درس گرفته و با پای پیاده به کربلا می روند و من مطمئن هستم همه مسلمانان دل شان با این جریان است. شما بروید سراغ نوشته های علمای اهل سنت با تجلیل هایی که از قیام اباعبدالله دارند درمی یابیم دل آن ها هم همراه امام است.»

 

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد
جلوه وحدت ایران و عراق در اربعین امسال/ توصیه های رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین به زائران

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: برخی زائران به دلیل عدم هماهنگی قبلی از همسفرانشان جدا شده و سردرگم بودند، توصیه می‌کنیم از قبل نسبت به این موضوع هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا در مسیر سردرگم نباشند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در جمع خبرنگاران گفت: حدود دو روزی است که به صورت پیاده از شهر نجف به سمت کربلا طی طریق کردم و امروز صبح وارد کربلا شدم، در این مسیر حال و هوای خاصی را شاهد بودم.

وی افزود: برخلاف آنچه رسانه‌های خارجی و دشمنان علیه راهپیمایی اربعین انجام داده بودند، امسال اربعین باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و حضور زائران بسیار چشمگیر است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: خوشبختانه در مسیر راهپیمایی همبستگی بسیار خوبی میان مردم ایران و عراق دیده می‌شد، مردم عراق هم با تمام محبت و همت‌شان در این اجتماع خدمت‌رسانی می‌کردند.

 

 

۱۱ آبان آخرین مهلت دریافت ارز زائران اربعین/ فعالیت ۲۴ ساعته شعب بانک ملی در عراق

شهریار حیدری با اشاره به مشکلات تأمین ارز زائران اربعین در مرزها گفت کسانی که برای اخذ دینار جهت حضور در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند تا 11 آبان ماه مهلت دارند این ارز را دریافت کنند.

دبیر ستاد اربعین افزود: پس از این تاریخ نیز به گفته مسؤولان بانک مرکزی هزینه های اخذ شده از زائران به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه با توافق هایی که با دولت عراق داشتیم مقرر شد از امشب تا پایان اربعین باجه‌ها و شعب بانک ملی در عراق به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کنند، گفت: ۵۱ نقطه و ۲۵۰ باجه در شهرهای نجف، کاظمین و کربلا و نقاط خروجی مرزهای کشور برای تأمین دینار زائران فعال است.

حیدری افزود: از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائری که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، ۱۱۶ هزار و ۸۵۲ نفر برای دریافت دینار نام‌نویسی کرده‌اند که ۹۲ درصد متقاضی ۱۰۰ هزار دینار و ۸ درصد متقاضی ۵۰ هزار دینار هستند.

 

 

 

ارایه خدمات فراوان اپلیکیشن زائریار اربعین به زائران اربعین

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه جامع زائریار با امکانات فراوان خدمات بهینه در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به زائران ارایه می دهد.  اپلیکیشن زائریار اربعین دارای ویژگی های متعددی است که به صورت مختصر در ذیل به آن اشاره می‌شود:


نقشه
• نمایش نقشه مسیر 
• نمایش دادن موقعیت زائر و دوستان وی در مسیر
• نمایش مکان های ویژه و نیز موکب ها، عمودها، مراکز درمانی و ... در نقشه
• نمایش وضعیت موکب‌های خلوت و شلوغ
• قابلیت استفاده آفلاین (بدون نیاز به اینترنت)

 

 

مابه التفاوت وجوه زایران به حساب آنها واریز شد

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، رییس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت گفت: طبق وعده داده شده در روزهای قبل، مابه التفاوت پرداختی زایرانی که در روزهای نخستین ثبت نام اربعین حسینی مبالغی بیشتر از 234 هزار و 875 تومان را در سامانه سماح پرداخت کرده بودند، به حساب آنها واریز شد.
 
حمید محمدی اعلام کرد: بر اساس وعده داده شده سازمان حج و زیارت کسانی که وجوهی بیش از 234 هزار و 875 تومان را در سامانه سماح در روزهای اول نام نویسی زیارت اربعین حسینی پرداخت کرده بودند وجوه مازادشان به حساب شان واریز شد.

 

۱۹ آبان؛ آغاز فاز دوم طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه هماهنگی آغاز فاز دوم طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452، با حضور نمایندگان سازمان های صدا و سیما، اوقاف و امورخیریه، بسیج و وزارت آموزش و پرورش در محل شبکه قرآن و معارف سیما برگزار گردید.

در این جلسه ضمن بررسی نقط ضعف و قوت طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 در فصل تابستان، راه های برقراری تعامل بیشتر و بهتر با مخاطبان با توجه به آغاز فاز پاییزه این طرح، به بحث و بررسی گذاشته شد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین موکب اربعین مرز مهران کانون های مساجد مجلس کربلای معلی شیراز اربعین حسینی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه‌های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه‌ها و تسویه حساب نهایی با شرکت‌های طرف قرارداد، در حوزه‌های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیند‌ها به منظور مدیریت هزینه‌ها در بخش‌های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت‌های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد؛ لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳