Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روزهای پایانی مهرماه کارشناسان سازمان انرژی اتمی به همراه کارشناسان صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست گلستان مجدد از کانسار خزر بازدید داشتند.

وی افزود: در این بازدید نمونه گیری های مجدد از کارخانه و محوطه اطراف، مسیر انتقال پساب و ورودی پساب به تالاب انجام شد اما نگرانی در خصوص پرتوزایی القاء نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بازدید و نمونه برداری ها انجام شد اما پاسخ بررسی و ارائه گزارش سازمان انرژی اتمی حدود سه تا چهار ماه طول می کشد.

وی ادامه داد: کارشناسان انرژی اتمی در بازدید اخیر این اطمینان را دادند که میزان عناصر در پساب بیشتر از حد مجاز نیست و اگر باشد روش های حل مسئله را اعلام می کنیم.

قوانلو با یادآوری این که درخصوص سایر عناصر هم سازمان محیط زیست دو مهلت سه ماهه به واحد تولیدی داده بود که آن هم به پایان رسیده است، تصریح کرد: با پایان این مهلت کانسار خزر در لیست واحدهای آلاینده قرار می گیرد چرا که با نزدیک شدن به اتمام مهلت از محیط زیست تقاضا کردیم مجدد این فرصت را تمدید کند اما تاکنون پاسخی مبنی بر تمدید مجدد دریافت نکرده ایم.

کد خبر 4440710

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست گلستان صنعت معدن و تجارت گلستان گرگان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله