Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید جعفریان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: همیاران طبیعت با آگاه سازی و توجیه افکار عمومی نقش مهم و اثر گذار در ارتقای فرهنگ مردم جامعه در حفاظت از عرصه های طبیعی دارند.
وی ادامه داد: طرح همیاران طبیعت پشتوانه قانونی از مراجع مربوط دارد و یکی از طرح های موفق این سازمان در بخش ترویج و آموزش جوامع محلی به منظور حفظ و حراست از عرصه های طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همیاران طبیعت از قشرهای مختلف جامعه در سنین مختلف زن و مرد از دانش آموز گرفته تا دانشجو در قالب دانش آموزی، مروج و محافظ ارائه خدمت می کنند.
جعفریان تصریح کرد: سال گذشته 100 هزار نفر در سطح های مختلف به جمع همیاران طبیعت پیوستند و امسال آمارها در حال جمع بندی است.
وی خاطر نشان کرد: حضور اقشار مختلف جامعه نظیر استانداران، فرمانداران، دهیاران و جامعه طلاب در دور دست ترین مناطق روستایی در طرح همیار طبیعت نقش مهمی در ارتقای دانش و آگاهی به منظور حفظ عرصه های طبیعی دارد.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 850 سازمان مردم نهاد در کشور در کنار همیاران طبیعت در حفظ عرصه های طبیعی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: حضور سازمان های مردم نهاد که متشکل از صاحب نظران، جوانان و دانشمندان است ظرفیتی خوب برای افزایش مشارکت مردمی در حفظ عرصه های طبیعی است.
وی اجرای طرح جنگلانه با مشارکت سازمان های مردم نهاد را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و افزود: سال گذشته با نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی در 900 هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور نهال کاری انجام شد.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان های مردم نهاد در بسیاری از فعالیت ها نقش آفرین هستند و با خلاقیتی که دارند کمک کننده در حفظ و حراست از عرصه های طبیعی به شمار می روند.
به گزارش ایرنا، حفاظت 20 میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور در زمان حاضر به مردم سپرده شده است.
امسال از محل صندوق توسعه ملی هفت هزار میلیارد ریال به بخش آبخیرداری تخصیص یافت که از این میزان اعتبار، در حدود 100 میلیارد ریال به بخش آموزش و ترویج اختصاص یافت.
7342/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جامعه دانشجو زن و مرد صندوق توسعه ملی طبیعت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام