Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@23:20:19 GMT

مهم ترين اخبار جهان (07 - 19)

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۹۶۱۴

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، مهم ترين اخبار و رويدادهاي جهان طي 12 ساعت گذشته به شرح زير است ...

آمریکا

//دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جلب حمایت هر چه بیشتر جمهوری خواهان، قضات وفادار به ارزشهای محافظه کاران آمریکا را در سرتاسر این کشور به کار گماشته و در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا روند این انتصابات را

سریع‌تر هم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

( خبرگزاری فرانسه)

// مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت این کشور خواستار شفافیت کامل در مورد حوادث منجر به مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود است.(خبرگزاری رویترز)

// اندرو کومو فرماندار نیویورک گفت یک شی انفجاری به دفتر کار وی ارسال شده است.( خبرگزاری رویترز)

// دو دختر نوجوان آمریکایی که با حمل چاقو قصد داشتند پس از کشتن همکلاسی های خود گوشت و خون آنان را بخورند پیش از ارتکاب به این اقدام وحشیانه از سوی پلیس بازداشت شدند. (آسوشیتدپرس)

// فرودگاه بین المللی میامی اعلام کرد مسافران یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز به علت آنچه که پیشتر وجود یک نگرانی امنیتی خوانده شد، تخلیه شده است.( خبرگزاری رویترز)

ایران

// وزیر خارجه کشورمان تحریم اخیر وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران به بهانه حمایت از طالبان را اقدامی در جهت منحرف کردن اذهان عمومی از اخبار مربوط به قساوت سعودی ها در استانبول توصیف کرد.( خبرگزاری صدا و سیما)

فلسطین اشغالی

//بررسی مطبوعات رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که مقامات این رژیم نسبت به آینده سیاسی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قطع امید کرده اند و معتقدند زندگی سیاسی او به پایان رسیده است. (روزنامه رأی الیوم)

// شنیده شدن صدای آژیر در منطقه نقب فلسطین اشغالی. ( پایگاه اینترنتی نیوز اگزکتیو)

// پس از اینکه یک موشک از غزه به جنوب اسرائیل شلیک شد و سامانه ضدهوایی گنبد آهنین نتوانست آن را رهگیری کند، ارتش اسرائیل سه منطقه نظامی در نوار غزه را هدف قرار داد.( روزنامه هاآرتص)

انگليس

// نخست وزیر انگلیس ضمن محکوم کردن قتل جمال خاشقجی ، تاکید کرد ادعای آل سعود مبنی بر اینکه خاشقجی در جریان درگیری شخصی در داخل ساختمان کنسولگری عربستان کشته شده است ادعایی باورپذیر نیست. (ای پی تی ان)

// مسئولان حمل و نقل لندن اعلام کردند ایستگاه قطار «کینگز کراس» این شهر را به علت هشدار آتش سوزی بسته اند اما حرکت قطارهای زیرزمینی از این ایستگاه همچنان ادامه دارد.( خبرگزاری رویترز)

// ترزا می نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با سلمان پادشاه عربستان سعودی از ریاض خواست با تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی همکاری کند.( خبرگزاری فرانسه)

سومالی

// منابع محلی سومالی روز چهارشنبه اعلام کردند در درگیری های بین قومی که از روز سه شنبه در شمال این کشور روی داده است دست کم 40 نفر کشته شده اند. (خبرگزاری فرانسه)

یمن

// حمله هوایی متجاوزان به بازاری در منطقه مسعودی شهرستان بیت الفقیه، استان حدیده، دست کم 10 شهید و زخمی برجای گذاشت.( شبکه تلویزیونی المسیره)

روسیه

// ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت اگر آمریکا از پیمان موشک های هسته ای میانبرد خارج شود ، روسیه نیز مجبور می شود پاسخی متناسب به این اقدام بدهد.( خبرگزاری رویترز)

// ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرد بتواند در نشست پاریس با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج این کشور از پیمان موشک های هسته ای میانبرد گفتگو کند.( خبرگزاری رویترز)

// روسیه از هشتاد و شش کشور برای شرکت در بازی های بین المللی ارتش های جهان سال 2019 دعوت خواهد کرد.(خبرگزاری ایتارتاس)

ترکیه

// مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه می گوید بعد از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، روابط ترکیه و اسرائیل به سطح سابق باز نمی گردد. (خبرگزاری آناتولی)

فرانسه

// پاریس اعلام کرد در صورتی که سرویس های اطلاعاتی فرانسه مسئولیت عربستان در قتل خاشقچی را تایید کنند درباره تعلیق فروش اسلحه به این کشور تصمیم گیری می کند.(شبکه خبری فرانس 24)

// درحالیکه سرنوشت اعضای خارجی گروه تروریستی داعش به معضلی برای دولت های غربی تبدیل شده است، پاریس قصد دارد تعدادی از 150 کودک متعلق به تروریست های فرانسوی در سوریه را به فرانسه منتقل کند. (خبرگزاری فرانسه)

مصر

// دست کم 11 نفر از عناصر تروریستی در درگیری با نیروهای پلیس مصر در مناطق صحرایی غرب این کشور کشته شدند.(خبرگزاری شین هوا)

عراق

// عادل عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر جدید عراق سوگند یاد کرد. نمایندگان پارلمان به 14 وزیر از مجموعه وزرای پیشنهادی عادل عبد المهدی رای اعتماد دادند.( شبکه تلویزیونی العراقیه)

میانمار

// سازمان ملل متحد اعلام کرد نسل کشی مسلمانان روهینگیا میانمار همچنان ادامه دارد. (آسوشیتدپرس)

ونزوئلا

// نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اتهامات مطرح شده مبنی بر تامین مالی کاروان مهاجران در حال حرکت به سمت آمریکا را رد کرد و مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا را فردی دیوانه و افراطی ناميد. (خبرگزاری رویترز)

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايران آمريکا سعودي يمن خاشقجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران