Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@18:20:17 GMT

ممنوعیت بکارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۰۵۴۷

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی از بکارگیری اعضای هیات علمی بازنشسته در گروه علوم پزشکی منع شده اند.

به گزارش مهر، دکتر سیدعلی حسینی افزود: بکارگیری اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی در چارچوب مقررات صورت می گیرد و از بکارگیری اعضای هیات علمی بازنشسته منع شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اعضای هیات علمی بازنشسته نه در کادر علمی و آموزشی و نه در کار اداری نمی توان استفاده کرد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: البته در برخی رشته ها تراکم کاری زیاد و ممکن است با توجه به کمبود هیات علمی، مشکلاتی هم وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: شرایط بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ۳۰ سال خدمت تمام است و استاد تمام ها تا سن ۷۰ سالگی می توانند کار کنند.

حسینی اظهار داشت: آیین نامه اداری استخدامی و مصوبات هیات امنای دانشگاه ها و اصلاحیه آیین نامه بازنشستگی ماده ۷۲ و ۷۵ که مصوب هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی است، در این قانون نافذ است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اساتید بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۴ عضو بانوی مرگ مغزی راحله اکبری ۶۱ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد راحله اکبری به آقای  ۵۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه راحله اکبری برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحومه راحله اکبری از بیمارستان امام حسین (ع)  تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران