Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@02:28:44 GMT

ضاربان محیط بان محمود آبادی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۶۴۰۶

حوادث رکنا: شکارچیان متخلفی که با ضرب و شتم، محیط بان محمود آبادی را زخمی کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی محیط زیست مازندران، مهدی گلی محیط بان محمودآبادی پنجشنبه هنگام شکاربانی در آببندان ها و شالیزارهای منطقه مورد هجوم و ضرب و شتم 2 شکارچی متخلف قرار گرفت.

حمله شکارچیان متخلف به این محیط بان زمانی صورت گرفت که وی قصد داشت تفنک شکاری آنها را که داخل آب زمین شالیزاری پنهان کرده بودند، خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، شکارچیان متخلف با چوب دستی و از پشت سر به این محیط بان حمله و او را بشدت از ناحیه صورت زخمی کردند.

محیط زیست مازندران اعلام کرد که ضاربان محیط بان محمودآبادی پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شدند.

این دومین بار طی 10 روز گذشته است که شکارچیان متخلف در مازندران با محیط بانان درگیر شده و آنها را زخمی می کنند.

جمعه هفته گذشته هم شکارچیان متخلف یک محیط بان را در پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان زخمی کرده بودند.

شکارچیان مختلف در فصل پاییز و زمستان به خاطر کوچ دهها گونه پرنده مهاجر زمستان گذران به مازندران به صورت غیرقانونی به شکار می پردازند و به همین دلیل نیز میزان درگیری آنان با محیط بانان که وظیفه حفاظت از این پرندگان را بر عهده دارند بیشتر می شود.

تنها در نیمه اول امسال برای 800 متخلف زیست محیطی در مازندران پرونده قضایی تشکیل شد که دستکم 30 درصد آنها را شکارچیان غیرمجاز تشکیل می دهند.

همچنین بر اساس آمار محیط زیست مازندران امسال تاکنون دستکم 10 محیط بان استان در درگیری با شکارچیان متخلف زخمی شدند.

شکار پرندگان زمستان گذران در مازندران در زمان حاضر ممنوع است و زمانی هم که مجوز شکار فعال می شود هر شکارچی تنها قادر به شکار چند قطعه از گونه های خاص پرندگان است.

مازندران 530 هزار هکتار عرصه زیست محیطی دارد که افزون بر 300 نفر کار حفاظت از آن را بر عهده دارند.

وجود عرصه طبیعی در مازندران به خصوص تالاب سرخرود و میانکاله باعث کوچ سالانه 150 گونه از پرندگان مهاجر به این خطه شمال کشور با جمعیت 1.5 بال می شود که طبق آمار سالانه حداقل یک پنجم این پرندگان به دست شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تصاویر دردناک از وضعیت وخیم ایرانی ها در مرز صربستان و کرواسی ! دختر دانشجو در خانه مجردی اش سلاخی شد+عکس افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸ چه مقدار پیش بینی می شود؟ بار دیگر دست دولت در جیب مردم / روحانی هم بنزین را گران می کند فیلم لحظه بلعیده شدن دو زن در خیابان + تصویر جسد تکه تکه شده نوزاد ناخواسته در ساک ورزشی زن جوان + عکس قاتل زیبایی پوست را بشناسید اکسیر جوانی برای طول عمر بیشتر تجاوز وحشیانه به 9 زن توسط شیطان صفتی با ریش نارنجی +عکس ترفندهایی برای روشن کردن پوست دست و پا مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرگ هانیه و فاطمه در اهواز مرموز است! / کالبد شکافی فاش می کند! +عکس همخوابی شیطانی ستاره فوتبال با دختر 12 ساله داخل ماشین +عکس نجات پسربچه از چنگال راننده شیطان صفت + فیلم ضرب و شتم زن جوان توسط مرد شیطان صفت در خیابان خلوت + فیلم شناسایی مرد زن نما در میان زائران مراسم اربعین + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ضرب و شتم اخبار حوادث ضرب و شتم شکارچیان زخمی دستگیر محیط بان عکس فیلم ایران دختر من دستگیر شد دوست پسر پدر قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس
  • تلاش ستاره قرمزها برای رسیدن به پرسپولیس
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز